پیچ وتاریخچه پیچ

پیچ وتاریخچه پیچReviewed by پیچ ومهره غفاری on Aug 6Rating: 5.0پیچ وتاریخچه پیچپیچ وتاریخچه پیچ ,,فروشگاه پیچ و مهره ,خرید پیچ و مهره ,تولید کننده پیچ و مهره , انواع پیچ و مهره , پیچ فولادی و استیل ,قیمت پیچ و مهره , لیست قیمت پیچ و مهره , فروشگاه صنعتی , شرکت پیچ ومهره

پیچ وتاریخچه پیچ

پیچ امروزی

پیچی که امروز مورد استفاده قرار می گیرد سالیان بعد توسط آرشیتاس تارنتوم که یک ریاضی دان بوده است ساخته شده است. اولین کاربرد این وسیله در صنعت شراب سازی و روغن گیری بوده است. بدین گونه که در اوایل این اختراع این وسیله ها به صورت چوبی بوده اند و این وسیله در مناطق مدیترانه ای مورد استفاده قرار می گرفته است.

مدت زیادی از پیچ های چوبی می گذرد تا پیچ های فلزی راه خود را قبل از قرن پانزدهم در صنعت باز می کند. ابتدا در اروپا پیچ های فلزی مورد استفاده قرار گرفت. پیچ های چرخشی تا سال ۱۸۰۰ قبل از میلاد مورد استفاده قرار می گرفتند. اما کاربرد آن ها به صورت گسترده نبود. انواع اتصالات همچون میخ ، خار ، چفت ، بست و زبانه ها پیش از افزایش استفاده از پیچ های چرخشی کاربرد زیادی در نجاری و آهنگری داشت. همچنین در صنعت کشتی سازی از چفت هایی با خار و پرچ مورد استفاده قرار می گرفتند.
برادران وایت
در سال ۱۷۶۰ برادران وایت دستگاهی را اختراع کردند که با شکست رو به رو شد. اما با واگذاری کارخانه مالکان جدید آن ۲۰ سال بعد با تولید ۱۶۰۰۰ پیچ در روز موفق به رونق مجدد کارخانه شدند. همچنین در سال ۱۷۷۷ میلادی دستگاه تراشکاری برای اولین بار ساخته شد. این دستگاه با کمک استفاده از پیچ و مهره ها و توسط جسی رامزدرن انگلیسی که ابزار ساز شناخته می شود اختراع گردید.

با مرور زمان یکسان سازی فرم پیچ و مهره ها مورد توجه قرار گرفت. در طول قرن نوزدهم با افزایش میزان تولید آن قیمت این وسیله به مرور کاهش یافت. در سال ۱۹۴۰ تعریف استاندارد ISO برای پیچ و مهره ها مطرح شد. به همین منظور توافقی بین کشورهای انگلیس ، آمریکا و کانادا به وجود آمد. طبق استانداردها رزوه ها می بایست شکل های یکسانی داشته باشند. البته در سال ۱۹۱۹ و پیش از این استاندارد، آلمانی ها استاندارد DIN را برای این موضوع تعریف و ارائه کرده بودند.

با انقلاب صنعتی توسعه تولید پیچ و مهره های فلزی بسیار گسترش یافت. به منظور یک وسیله مهم در علوم مختلف مورد توجه قرار گرفت. پیشرفت قابل توجه این محصول در سال ۱۷۶۰ تا ۱۸۰۰ بود که در این سال ها اتصالات پیچی مورد استقبال بسیاری از صنعتگران قرار گرفت.

به طور کلی تاریخ اختراع پیچ و مهره را می توان به دو قسمت تقسیم نمود. ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح هنگامی که از این اتصالات در تولید شراب استفاده می شد. پس از آن که گوتنبرگ در قرن پانزدهم میلادی از پیچ های مخصوصی بر روی چاپگرهای خود استفاده کرد تقسیم نمود.

پیچ و تعریف آن ,پیچ و مهره ,فروشگاه پیچ و مهره ,خرید پیچ و مهره ,تولید کننده پیچ و مهره , انواع پیچ و مهره , پیچ فولادی و استیل ,قیمت پیچ و مهره , لیست قیمت پیچ و مهره , فروشگاه صنعتی , شرکت پیچ ومهره

تاریخچه پیچ و مهره | پیچ | انواع پیچ | قیمت | کاربرد و مشخصات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *