تولید انواع مختلف پیچها

سرقت پیچ و مهره

پیچ و مهره

سرقت پیچ و مهره، علت خروج قطار گرگان از ریل

مدیرکل راه آهن استان گلستان گفت: سرقت حدود ۶۰۰ پیچ و مهره از خط آهن و شُل شدن ریل عامل اصلی خروج قطار گرگان – اینچه برون از مسیر اصلی بوده است.

محمد رضا قربانی به ایرنا گفت: سرقت حدود ۶۰۰ پیچ و مهره توسط افراد ناشناس بطوری انجام شده است که در طول ۱۲۵ متر هیچ نگهدارنده ریلی وجود نداشته و عملا ریل به کلی رها بوده است.

وی ابراز داشت: قطار سانحه دیده ساعت ۱۴٫۴۰ دقیقه دیروز /جمعه/ ایستگاه اینچه برون را با ۷۰ مسافر به مقصد گرگان ترک کرد و مقارن ساعت ۱۵٫۳۰ دقیقه در کیلومتر ۵۰۶ اینچه برون – تهران و نزدیکی روستای دوگنچی از خط خارج شده است.

وی اظهار داشت: از آنجا که پیش از این سانحه قطار در مسیر برعکس (گرگان – اینچه برون) مسافران دیگری را منتقل کرده است به نظر می رسد در مدت زمان رفت تا برگشت قطار، افرادی مبادرت به سرقت پیچ و مهره های نگهدارنده ریل کرده اند.

وی بیان داشت: قطار آسیب دیده که فقط شش چرخ آن از ریل خارج شد، خوشبختانه خسارت جدی ندیده است و ساعت ۵ صبح امروز برای تعمیرات از محل حادثه به نزدیکترین ایستگاه منتقل شد.

مدیرکل راه آهن گلستان با بیان اینکه تعمیرات جزیی قطار بیشتر از حیث افزایش ایمنی آن برای تردد مجدد خواهد بود، گفت: این قطار ۴ تا ۵ روز آینده کار جابجایی مسافر را مجدد آغاز خواهد کرد.

قربانی ادامه داد: اکنون ماموران راه آهن مشغول مرمت، تعمیر و تعویض ریل های آسیب دیده هستند و طی ۳ تا ۴ ساعت آینده خط گرگان – اینچه برون بازگشایی خواهد شد چراکه طبق برنامه ساعت ۱۶ امروز /شنبه/ یک قطار باری از این مسیر عبور خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ۴ تا ۵ روز آینده و تا زمان بررسی و تایید نهایی فنی قطار آسیب دیده، جابجایی مسافر در مسیر گرگان – اینچه برون و برعکس انجام نخواهد شد.

قطار محلی گرگان – اینچه برون چند روز پیش مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهای بلیت قطار گرگان – اینچه برون که فاصله آن حدود ۸۰ کیلومتر است، ۲۵۰۰ تومان می باشد.
شهر مرزی اینچه برون به سبب استقرار پایانه و گمرک و بازارچه مرزی در آن و ترانزیت کالا بین ایران و کشورهای آسیای میانه دارای اهمیت راهبردی است.

ایستگاه راه آهن اینچه برون که در توسعه بازرگانی و حتی گردشگری کشورهای همسایه نقش اساسی خواهد داشت، آذرماه سال گذشته با حضور روسای جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

راه آهن گرگان از غرب این شهر به ساری و در نهایت تهران و مشهد متصل می شود و قرار است در آینده با احداث خط دیگری از شرق گرگان به بجنورد نیز وصل شود که فاصله آن را به مشهد چند صد کیلومتر کوتاه خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *