کاربرد پیچ و مهره در سد سازی و برق

کاربرد پیچ و مهره در سد سازی و برق

صنعت سدسازی

درکشور پهناورمان ایران تا کنون حدود ۱۲۸۰ سد ساخته شده است و یکی از کشور هایی است که در صنعت سدسازی بسیار فعال میباشد. کشومان به دلیل وجود رودخانه های بسیار و مناطق کوهستان پتانسیل بسیار خوبی برای ساخت سد دارد. در صنعت سدسازی همچون بسیاری از صنایع دیگر از انواع اتصالات پیچ و مهره ای و انکر بولت ها استفاده می شود و بدیهی است که در ساخت تجهیزات جانبی سد پیچ و مهره نقش بسزایی دارد. شرکت گروه صنعتی غفاری با تولید انواع  پیچ و مهره های سازه ای ،انکربولت ها ، استاد بولت ها بهمراه مهره ها و واشرهای مربوطه و نیز پوشش دهی مناسب جزو تامین کنندگان کار فرمایان محترم این صنعت چه بطور مستقیم و غیر مستقیم می باشد.

تاریخچه

احداث سد در ایران، در سال ۱۹۵۰ آغاز شد. چهارده سد بزرگ ایران با کمک مهندسان و مشاوران خارجی در طول دو دهه قبل از انقلاب ساخته شد. در دوران پس از انقلاب، در ایران ظرفیت و توان سد سازی، قابل توجهی به وجود آمد با تقویت برخی از شرکت‌های طرف قرارداد ۲۰۰ شرکت پیمانکاری، ۷۰ شرکت مشاور و ۳۰ شرکت بزرگ به وجود آمد. همچنین در این مدت صدها واحد تولیدی برق آبی در داخل ایران کمتر از سه دهه تاسیس شد.

سدها در ایران علاوه بر ضرورت تولید برق، باید به طور مؤثر مدیریت و کنترل کمبود تقاضای آب، در سراسر ایران را جبران می‌کردند. ایران با احداث ۸۸ سد بزرگ و کوچک در سال ۲۰۰۷ به طور متوسط، نزدیک به دو میلیارد متر مکعب آب به منابع آب کشور در سال اضافه کرد. همانطور که در چشم انداز ایران احداث ۵۸۸ سد (بزرگ و کوچک)، برنامه ریزی شده بود. فهرست سدهای در حال بهره‌برداری و ساخت ایران به شرح زیر است.

کاربرد پیچ و مهره در سد سازی و برق