پیچ شش گوش استیل

پیچ شش گوش

موارد مصرف:صنایع نفت و گاز وپتروشیمی ،صنعت ساختمان، پل سازی ،سوله ،سازه ،اسکلت فلزی و…

یکی از پر کاربرد ترین پیچها ، پیچ سر شش گوش است.پیچ های شش گوش بیشتر کاربرد صنعتی و ساختمانی دارند.پیچ شش گوش در اسکلت فلزی،سازه فلزی و سوله کاربرد دارد اغلب آسمان خراشها و سازه های غولپیکر با کمک پیچ شش گوش سر به فلک کشیده اند.

کارخانه اتصالات نوین هم اکنون ، تولید پیچ فولادی از سایز M24 تا M48 را با روش فورج گرم و سایز M24 به پایین را با روش فورج سرد در گرید های ۸٫۸ و ۱۰٫۹ را در دستور تولید انبوه دارد . آزمایشگاه کیمیاصنعت مستقر در کارخانه وظیفه کنترل کیفیت پیچ ها بر اساس استانداردهای روز دنیا را بعهده دارد . که آزمون کششی ، سختی ، تعیین گرید از آن جمله می باشند . پیچ های گرید ۱۰٫۹ نسبت به پیچ گرید ۸٫۸ از سختی بالاتری برخوردار هستتند و پیچ های سر شش گوش HV سختی ۱۰٫۹ را دارند . اما نسبت به پیچ های فولاد ۱۰٫۹ معمولی سر بزرگتری دارند . مواد اولیه بکار گرفته شده در گرید ۸٫۸ ، CK45 می باشد و برای پیچ سر شش گوش ۱۰٫۹ از متریال MO40 استفاده می شود MO40 همان متریالی است که برای ساخت استاد بولت ها از آن استفاده می کنند . اما برای گرید ۱۲٫۹ از VCN استفاده می شود که متاسفانه مواد اولیه آن در کشور ما به سختی یافت می شود .

اغلب پیچ های فولادی پوشش فسفات سیاه دارند که در مقاله پوشش فلزات توضیحات کامل داده شده است

از طرفی پیچ های سرشش گوش با گرید ۵٫۶ جهت سازه های سبک تر و همچنین برای اتصال قطعات فلزی و غیر فلزی که فشار زیادی زا تحمل نمیکنند نیز کاربرد دارند

پیچ های شش گوش استیل نیز که هم مقاومت سختی بالا و هم مقاومت خوردگی بالا دارند برای محیط های پر فشار و با رطویت بالا مصارف گوناگون دارند

برای پیچ های فولادی و آهنی از انواع پوشش ها نظیر آبکاری گالوانیزه سرد،گالوانیزه گرم ،داکرومات و … استفاده میشود که در این میان برای پیچ های گرید ۱۰٫۹ نباید از گالوانیزه گرم استفاده کرد چرا که باعث ایجاد ترک های هیدروژنی در سطح پیچ میگردد.

پیچ شش گوش استیل

پیچ های استیل به چه نوع پیچ هایی گفته می شود؟ پیچ های شش گوش استیل چه کاربرد و ویژگی هایی دارند و انواع آن ها چگونه تقسیم بندی می شوند و چه مصارفی دارند؟
همان طور که مشخص است تفاوت اصلی بین پیچ های استیل با پیچ و مهره های معمولی در جنس این پیچ ها می باشد و گرید آن ها و آلیاژی که در آن ها استفاده شده است می باشد,جنس این پیچ ها بسیار پر کربن است بنابراین این پیچ ها دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند.
پیچ های شش گوش استیل از نظر شکل ظاهری و فرم پیچ همانند پیچ های شش گوش آهنی و خشکه می باشند ولی جنس آن ها متفاوت است و از آلیاژ استیل تشکیل شده است.
پیچ های شش گوش استیل مانند سایر اقلام پیچ و مهره ای استیل در گرید های مختلفی وجود دارند که این گرید ها از قبیل گرید های استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ می باشند که هر کدام کاربرد های ویژه ای در صنایع مختلف دارند.
پیچ های شش گوش استیل همان طور که از اسمشان پیداست دارای گل های شش گوش می باشند که توسط آچار باز و بسته می شوند,این پیچ ها علاوه بر این دارای یک استوانه ی مارپیچ می باشند که به صورت دنده های مختلفی دنده کاری می شوند,دنده کاری این پیچ ها به صورت دنده معمولی میلیمتر و دنده اینچی و دنده های ریز و درشت تولید می شوند که هر کدام مهره های متفاوتی دارند و در صنایع مختلفی کاربرد دارند.
پیچ های شش گوش استیل به دو صورت نیم دنده و تمام دنده تولید می شوند که معمولا نوع تمام دنده ی آن بیشتر مورد مصرف قرار می گیرد و نوع نیم دنده ی آن نیز در جاهایی که نیازی به دنده های زیاد نیست استفاده می شود.
پیچ های استیل ,پیچ های وارداتی می باشند و بیشتر از کشور های تایوان و چین وارد می شوند.
این پیچ ها بیشتر در مصارفی استفاده می شوند که نقاط حساسی هستند چون این این پیچ ها به دلیل جنسی که دارند پوسیده و زنگ زده نمی شوند.

قیمت مهره شش گوش

قیمت مهره شش گوش ۱۳۹۶/۴/۱۴کیمیاصنعت    ۰۲۱۵۵۳۷۷۰۹۲  قیمت مهره شش گوش ,مهره شش گوش سیاه ,مهره گالوانیزه سفید, قیمت مهره گالوانیزه.

اطلاعات مهره
برای بستن ومهره ها مهار کردن اتصالهای پیچی بکار می روند . جنس مهره باید متناسب با جنس پیچ انتخاب شود. نوع دنده مهره و پیچ نباید یکسان باشد و برای پیچ هایی که به مهره نیاز دارند همراه با خود مهره عرضه می شوند. مهره ها اکثراً به فرم شش گوش ساخته میشود.

پیچ چیست: پیچ (screw) در واقع استوانه ای است که شیارهای مارپیچ آن را احاطه کرده است. طراحی شیار پیچ ها برای بریدن مواد نرم تر و سخت تر متفاوت است، شیارها اغلب به صورت مثلث، مربع، ذوزنقه و نیم دایره روی سطح جانبی بدنه ایجاد می شود. شایع ترین کاربرد پیچ برای نگه داری اشیا و قطعات به یکدیگر می باشند. در انتهای اغلب پیچ ها یک بخش خاص و نوک تیز وجود دارد تا ورود به قطعه آسان گردد. ابزار های رایج برای استفاده از پیچ ها آچار و پیچ گوشتی است، سر این ابزار معمولا بزرگتر از بدنه پیچ است تا بتواند نیروی بیشتری به پیچ وارد کرده و آن را در طول قطعه براند.
مهره چیست: جسمی حلقه‌ای شکل، گرد یا چندضلعی است که داخل سوراخش رزوه شده است. مهره‌ها یراقی کمکی برای پیچ‌ها هستند تا به واسطه آنها پیچ‌ها سفت تر در مسیر پیچش خود بسته شوند. مهره و پیچ اصطلاحاً با حالت مادگی و نری درون هم چفت می‌گردند. رزوه و شیار مهره‌ها با رزوه و شیار پیچ‌ها باید دارای تناسب خاص برای چرخش صحیح پیچ درون مهره باشد. مهره‌ها معمولاً از جنس فولاد، آهن یا دیگر فلزات هستند اما برای پیچ‌های پلاستیکی مهره‌های پلاستیکی هم ساخته شده است.

آزمایشگاه
و
کیفیت پیچ و مهره
واشر چیست: واشر در حقیقت، واسطه بین مهره و بدنه بوده و حلقه‌ای است از جنس فلز و یا گاه لاستیک. واشرها معمولا جهت توزیع بار پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شوند. استفاده از واشر دلایل گوناگونی دارد؛ برای نمونه: ۱٫ زیر مهره قرار می گیرد تا چرخش مهره به قطعه ی اصلی آسیب نرساند. ۲٫ از باز شدن مهره یا پیچ براثر لرزش جلوگیری می کند. ۳٫ فشار حاصل از بستن مهره بر قطعه ی کار را بهتر انتقال می دهد

پیچ استوانه , پیچ خودکار, پیچ اهنی , پیچ خشگه , پیچ الن , پیچ الن سر تخت , پیچ الن مغزی , پیچ سرمته , پیچ چشمی , پیچ استیل , پیچ تک خار , پیچ متری , پیچ متری دنده کبریتی , پیچ تی , پیچ جوشی , پیچ چهار گوش , پیچ دنده درشت , پیچ دنده ریز , پیچ گالوانیزه , پیچ گالوانیزه گرم , پیچ میلیمتر , پیچ دنده ژاپنی , پیچ نیم متری , پیچ یک متری , پیچ کفشکی , پیچ نیم رزوه , پیچ تمام رزوه پیچ خشکه ۸٫۸

مهره اهنی , مهره خشگه , مهره باریک , مهره شش گوش , مهره چهار گوش , مهره خاردار , مهره داربستی , مهره فلنچی , مهره گالوانیزه , مهره گالوانیزه گرم , مهره , مهره دنده کبریتی , مهره کاسه نمدی , مهره واشر دار ,

واشر تخت , واشر فنری , واشر مسی , واشر چهار گوش ,واشر خورشیدی , واشر خاردار , واشر تخت گالوانیزه , واشر تخت گالوانیزه گرم , واشر فنر.

پیچ و مهره

پیچ و مهره اجزای جدید سازه ها و اسکلت های فلزی می باشند که چند سالی است بطور گسترده در پروژه های مهم بزرگ و کوچک کشور مورد استفاده قرار می گیرند.
گروه صنعتیتولید کننده انواع پیچ و مهره های صنعتی، ساختمانی، لوازم و تجهیزات صنعتی، خانگی و پزشکی بوده و سالهاست در این زمینه فعالیت مستمر دارد.کیمیاصنعت
نقش پیچ و مهره در سازه های فلزی صنعت ساختمان بسیار مورد بحث است و حساسیت های بسیاری در این زمینه وجود دارد زیرا پیچ و مهره جایگزین جوش و اتصالات جوشی که جزء اتصالات جدانشدنی بودند شده است، ازینرو بازرسی و تحویل گیری آنها نیز باید مطابق با سفارش دقیق کارفرما صورت پذیرد. بعضی از دلایل جایگزینی جوش با اتصالات پیچ و مهره ای را می توان بصورت ذیل خلاصه نمود:
– سهولت اتصال در هنگام اجرا و نصب اسکلت فلزی.کیمیاصنعت
– سرعت اجرا و هزینه اجرایی کمتر
– عدم نیاز به بازرسی ۱۰۰ درصد هنگام نصب
– افزایش ضریب اطمینان سازه
– بهبود مقاومت سازه به بارهای لرزشی و مقاومت بیشتر سازه ها در برابر زلزله
– افزایش کیفیت و دقت عمل هنگام نصب
– اجرای برج ها و سازه های پیچیده
– امکان باز نمودن و تغییرات یا در کل تخریب سازه در زمان کوتاه تر

با توجه به تمامی موارد فوق و بسیاری امتیازات دیگر تنها نکته ای که وجود دارد، سفارش صحیح، تأمین محصول با کیفیت از سوی تولید کننده و همچنین تحویلی گیری صحیح و اجرای صحیح است.
مواردی وجود داشته است که کارفرمایان محترم بدون درنظر گرفتن این موارد پیچ و مهره های سازه را خریداری نموده اند و هنگام نصب یا پس از اجرا متوجه شده اند از لحاظ استانداردهای متریالی، ابعادی، گرید محصولات و یا پوشش آنها نکاتی را رعایت ننموده اند که باعث ایجاد اشکالات بسیار شدید در سازه شده است، لذا از کلیه کارفرمایان، سازندگان، پیمانکاران و خریداران محترم خواهشمند است جهت جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی حتماً با واحد فنی تولید کننده و تأمین کننده پیچ و مهره کلیه مشخصات طراحی را مطرح نمایند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

مهره شش گوش سیاه مهره گالوانیزه سفید
قیمتسایز قیمتسایز
۱۲۰M6۱۳۵M6
۲۷۰M8۳۰۰M8
۵۸۰M10۶۵۰M10
۹۰۰M12۹۵۰M12
۱۲۷۰M14۱۳۷۰M14
۱۷۰۰M16۱۸۰۰M16
۲۵۰۰M18۲۸۰۰M18
۳۲۵۰M20۳۴۰۰M20
۳۷۵۰M22۴۰۰۰M22
۴۸۰۰M24۵۳۰۰M24
۹۸۰۰M27۱۰۵۰۰M27
۱۲۵۰۰M30۱۳۵۰۰  M30

پیچ پیچ صنعتی

پیچ شش گوش.پیچ استوانه , پیچ خودکار, پیچ اهنی , پیچ خشگه , پیچ الن , پیچ الن سر تخت , پیچ الن مغزی , پیچ سرمته , پیچ چشمی , پیچ استیل.انـــــواع زنجیر. پیچ شش گوش.پیچ استوانه , پیچ خودکار, پیچ اهنی , پیچ خشگه , پیچ الن , پیچ الن سر تخت , پیچ الن مغزی , پیچ سرمته , پیچ چشمی , پیچ استیل , پیچ تک خار , پیچ متری , پیچ متری دنده کبریتی , پیچ تی , پیچ جوشی , پیچ چهار گوش , پیچ دنده درشت , پیچ دنده ریز , پیچ گالوانیزه , پیچ گالوانیزه گرم , پیچ میلیمتر , پیچ دنده ژاپنی , پیچ نیم متری , پیچ یک متری , پیچ کفشکی , پیچ نیم رزوه , پیچ تمام رزوه پیچ خشکه ۸٫۸ مهره اهنی , مهره خشگه , مهره باریک , مهره شش گوش , مهره چهار گوش , مهره خاردار , مهره داربستی , مهره فلنچی , مهره گالوانیزه , مهره گالوانیزه گرم , مهره , مهره دنده کبریتی , مهره کاسه نمدی , مهره واشر دار , واشر تخت , واشر فنری , واشر مسی , واشر چهار گوش ,واشر خورشیدی , واشر خاردار , واشر تخت گالوانیزه , واشر تخت گالوانیزه گرم , واشر فنری گالوانیزه , واشر فنری گالوانیزه گرم.

پیچ پیچ
لغت‌نامه دهخدا

پیچ پیچ . (ص مرکب ) با پیچ بسیار. با تاب و خم بسیار. شکن برشکن . پرپیچ . خم درخم و سخت پیچیده ، در صفت دلبر و معشوق . (آنندراج ). صاحب پیچ بسیار :
کمند گره داده ٔ پیچ پیچ
بجز گرد گردان نمی گشت هیچ .

نظامی .

چو میکردم این داستان را بسیچ
سخن راست رو بود و ره پیچ پیچ .

نظامی .

چو برپائی طلسمی پیچ پیچی
چو افتادی شکستی هیچ هیچی .

نظامی .

در ناف جهان که پیچ پیچ است
بادست و چه باد هیچ هیچ است .

نظامی .

گرفتار کن را دهد پیچ پیچ
بدان تا نگردد گرفتار هیچ .

نظامی .

جهان چون مار افعی پیچ پیچ است
ترا آن به کزو در دست هیچ است .

نظامی .

کوهی از قیر پیچ پیچ شده
بر شکارافکنی بسیچ شده .

نظامی .

با من سخن تو پیچ پیچ است
نی هیچ نهی که هیچ هیچ است .

نظامی .

چه پیچیم در عالم پیچ پیچ
که هیچست ازو سود و سرمایه هیچ .

نظامی .

بدو گفت کای سنبلت پیچ پیچ
ز یغما چه آورده ای گفت هیچ .

سعدی .

وین شکم خیره سر پیچ پیچ
صبر ندارد که بسازد بهیچ .

سعدی .

دو چشم وشکم برنگردد بهیچ
تهی بهتر این روده ٔ پیچ پیچ .

سعدی .

نه اندیشه از کس نه حاجت بهیچ
چو زلف عروسان رهش پیچ پیچ .

سعدی .

فتادند در عقده ٔ پیچ پیچ
که در حل آن ره نبردند هیچ .

سعدی .

مرگ اینک اژدهای دمانست پیچ پیچ
لیکن چه غم ترا که بخواب خوش اندری .

سعدی .

وارهیدند از جهان پیچ پیچ
کس نگیرد بر فوات هیچ هیچ .

مولوی .

کو با شکسته نمیمانست هیچ