پیچ مهره شش گوش

پیچ شش گوش
پیچ شش گوش و پیچ ۶ گوش و پیچ و مهره و پیچ

براساس استانداردهای پیچ و مهره:
Din: 931 / 933 / 960 / 961 / 962 / 6914 / 6921…

گرید:

۵٫۶ / ۸٫۸ / ۱۰٫۹ / A2 70 (304) / A4 80 (316)

موارد مصرف:صنایع نفت و گاز وپتروشیمی ،صنعت ساختمان، پل سازی ،سوله ،سازه ،اسکلت فلزی و…

یکی از پر کاربرد ترین پیچها ، پیچ سر شش گوش است.پیچ های شش گوش بیشتر کاربرد صنعتی و ساختمانی دارند.پیچ شش گوش در اسکلت فلزی،سازه فلزی و سوله کاربرد دارد اغلب آسمان خراشها و سازه های غولپیکر با کمک پیچ شش گوش سر به فلک کشیده اند.

کارخانه اتصالات نوین هم اکنون ، تولید پیچ فولادی از سایز M24 تا M48 را با روش فورج گرم و سایز M24 به پایین را با روش فورج سرد در گرید های ۸٫۸ و ۱۰٫۹ را در دستور تولید انبوه دارد . آزمایشگاه اتصالات نوین مستقر در کارخانه وظیفه کنترل کیفیت پیچ ها بر اساس استانداردهای روز دنیا را بعهده دارد . که آزمون کششی ، سختی ، تعیین گرید از آن جمله می باشند . پیچ های گرید ۱۰٫۹ نسبت به پیچ گرید ۸٫۸ از سختی بالاتری برخوردار هستتند و پیچ های سر شش گوش HV سختی ۱۰٫۹ را دارند . اما نسبت به پیچ های فولاد ۱۰٫۹ معمولی سر بزرگتری دارند . مواد اولیه بکار گرفته شده در گرید ۸٫۸ ، CK45 می باشد و برای پیچ سر شش گوش ۱۰٫۹ از متریال MO40 استفاده می شود MO40 همان متریالی است که برای ساخت استاد بولت ها از آن استفاده می کنند . اما برای گرید ۱۲٫۹ از VCN استفاده می شود که متاسفانه مواد اولیه آن در کشور ما به سختی یافت می شود .

اغلب پیچ های فولادی پوشش فسفات سیاه دارند که در مقاله پوشش فلزات توضیحات کامل داده شده است

از طرفی پیچ های سرشش گوش با گرید ۵٫۶ جهت سازه های سبک تر و همچنین برای اتصال قطعات فلزی و غیر فلزی که فشار زیادی زا تحمل نمیکنند نیز کاربرد دارند

پیچ های شش گوش استیل نیز که هم مقاومت سختی بالا و هم مقاومت خوردگی بالا دارند برای محیط های پر فشار و با رطویت بالا مصارف گوناگون دارند

برای پیچ های فولادی و آهنی از انواع پوشش ها نظیر آبکاری گالوانیزه سرد،گالوانیزه گرم ،داکرومات و … استفاده میشود که در این میان برای پیچ های گرید ۱۰٫۹ نباید از گالوانیزه گرم استفاده کرد چرا که باعث ایجاد ترک های هیدروژنی در سطح پیچ میگردد

صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

استحکام پیچ

 

استحکام پیچ ، مقاومت کششی ، استحکام تسلیم ، گرید پیچ

Bolt Strength , Tension Strength , Yeild stress , Bot Grade

نامگذاری درجه بندی استحکام پیچ های متریک توسط اعداد و به صورت زیر است:

عدد قبل ازاعشار، معرف یک درصد حداقل مقاومت کششی برحسب مگاپاسکال ( MPa ) وعدد بعداز اعشارمعرف ده برابر نسبت حداقل استحکام تسلیم به حداقل مقاومت کششی است.

اعداد فوق هردو به طورتقریبی و دقیق نیستند. به عنوان مثال درکلاس ۴٫۶ عدد اول معرف یک صدم مقاومت کششی (مقاومت در حد گسیختگی) برحسب مگاپاسکال ( Mpa ) 4=0.01*400 و عدد بعد از اعشار معرف ده برابر نسبت حداقل استحکام تسلیم به حداقل مقاومت کششی (مقاومت درحدگسیختگی) است،یعنی مقاومت کششی (مقاومت درحدگسیختگی) ضرب درعدد بعداز اعشار تقسیم بر ۱۰ برابراست با استحکام تسلیم برحسب مگاپاسکال( Mpa ) 400*6/10=24. مقادیر استحکام نامی است واعداد واقعی پس از انجام آزمون مشخص خواهد شد.

استحکام تسلیم همواره برحسب درصدی از استحکام کششی بیان میشود. به عبارت دیگر با ضرب اعداد قبل و بعد از اعشار در هم و نیز درعدد ۱۰ استحکام تسلیم به دست می آید. به عنوان مثال: استحکام تسلیم پیچ ۶/۴ برابراست با ۲۴۰ مگاپاسکال( ۶*۴*۱۰-۲۴۰ ). گرید تمام پیچ ها با هر درجه ی استحکامی باید روی سر پیچ به طور خوانا درج شود. در این مورد گرید پیچ های۸/۸ و بالاتر ترجیحاً درکنار سر پیچ یا روی آن درج می شود.مقایسه ی تقریبی درجه بندی استحکام پیچ ها در سیستم اینچی و متریک درجدول ۲ آمده است.

۱۰٫۹

۹٫۸

۸٫۸

۵٫۸

۴٫۶

طبقه بندی ISO

۸

۵

۵

۲

۱

طبقه بندی اینچی

A490

A449

A325

***

A307

مدل ASTM

البته اگر قطر اسمی پیچ ها کمتر از ۵mm باشد، نیازی به درج گرید روی آن نیست. تقریبا جهت پیچ های متریک در استاندارد ISO 898 ، ده نوع گرید مکانیکی تعریف شده است.

توجه: دراستانداردهایISO و DIN گرید های مختلفی تعریف شده که جدول تبدیل آنها دراستاندارد DIN 267-3

آمده است.

درجه بندی مقاومت پیچ ها

Bolts Strength Classes

Description :

معمولا کارخانجات تولید پیچ ، آن ها را بر اساس درجه قدرت یا تحمل نیرو به انواع مختلف تقسیم بندی میکنند که اعداد حک شده بر پیچ ها معرف این طبقه بندی می باشد .درجه بندی پیچ ها براساس مقاومت کششی انجام شده و درسیستم متریک ، property class نامیده می شود. طبقه بندی مکانیکی درسیستم ISO در استاندارد ۲۰۸۹۸ EN قسمت ۱ و۲ ارائه شده است.

Keywords :

پیچ و مهره استنلس استیل

پیچ و مهره استنلس استیل

پیچ و مهره های استنلس استیل که از استیل با گرید های مختلف تولید می شوند مقاومت بالایی در برابر عوامل خورنده محیطی شامل گرما و رطوبت و اسید های بسیار رقیق دارند و از این رو از پیچ و مهره استنلس استیل در صنایع دریایی و محیط های گرم و مرطوب استفاده زیادی می شود.

معرفی اجمالی محصول

پیچ و مهره های استنلس استیل که از استیل با گرید های مختلف تولید می شوند مقاومت بالایی در برابر عوامل خورنده محیطی شامل گرما و رطوبت و اسید های بسیار رقیق دارند و از این رو از پیچ و مهره استنلس استیل در صنایع دریایی و محیط های گرم و مرطوب استفاده زیادی می شود.
از نظر تنسایل و سختی پیچ های استنلس استیل به هیچ وجه با پیچ های فولادی قابل قیاس نیستند و تنسایل آنها گاها به یک سوم پیچ های فولادی با عملیات حرارتی و سخت کاری نیز نمی رسد. از این رو در مواردی که نیاز به استحکام بسیار بالا جدی تر از مقاومت خوردگی بالا به نظر می رسد استفاده از پیچ های فولادی همراه با آبکاری های مختلف گالوانیزه گرم و داکرومات جهت افزایش مقاومت خوردگی این پیچ و مهره ها مرسوم است. مقایسه پیچ تیتانویم با پیچ استنلس استیل و پیچ خشکه
استنلس استیل در واقع ترکیب آهن با حداقل ۱۰٫۵ درصد کروم می باشد. در ترکیب استنلس استیل عناصر دیگری نیز مثل نیکل، تیتانیوم، آلومینیوم، مس، نیتروژن، فسفر و سلنیوم نیز با درصد های بسیار کم بکار رفته است. آنچه پیچ و مهره های استنلس استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ را از هم متمایز می کند استفاده از عنصر مولیبدنیوم مولیبدنیت در ترکیب استنلس استیل ۳۱۶ می باشد که مقاومت در برابر خوردگی آن را به میزان قابل توجهی از پیچ و مهره استنلس استیل ۳۰۴ بالاتر می برد. برای درک بهتر تاثیر عناصر در مقاومت در برابر خوردگی در زیر ابتدا مفهوم زنگ زدن را شرح می دهیم.
پدیده زنگ زدگی و خوردگی در پیچ و مهره ها چگونه اتفاق می افتد و به چه معناست
بیان شیمیایی پدیده زنگ زدن همان اکسیده شدن یعنی ترکیب فلز با اکسیژن در حظور رطوبت است. اما چرا فلزات زنگ می زنند؟ در علم شیمی فلز به عناصر ستون اول تا سوم جدول تناوبی یعنی عناصری که در لایه ظرفیت خود ۱ تا ۳ الکترون دارند اطلاق می شود. در عوض عناصر نافلزی به عناصر ستون ۴ تا ۸ جدول تناوبی اطلاق می شود. اصولا فلزات به دلیل داشتن الکترون فعال در لایه ظرفیت خود مایل به از دست دادن الکترون و نافلزات به دلیل کو داشتن الکترون مایل به جذب الکترون هستند فلزات با از دست دادن الکترون به حالت تعادل که لایه ظرفیت پایینتر است و نا فلزات به جذب الکترون به حالت تعادل که تکمیل لایه ظرفیت و رسیدن به لایه بالاتر است میل دارند. بنابراین زمانیکه فلز و نافلز در طبیعت با یکدیگر ترکیب می شوند که به آن پیوند یونی یا فلزی نیز اطلاق می شود فلز الکترون از دست داده و الکترون از دست رفته فلز جذب نافلز می شود.
پیچ و مهره زنگ زده
بیان ساده
زنگ زدن یک پدیده طبیعی است. عناصر خالص مثل آهن بطور ذاتی با شرایط محیطی تغییر شکل می دهند. پدیده ترکیب عناصر آهن با اکسیژن را در حظور رطوبت زنگ زدگی می گویند. نتیجه زنگ زدن یک ماده قرمز رنگ سطح فلز است که لایه های زیرین را نیز در معرض خوردگی بیشتر قرار می دهد. پیچ و مهره های آهنی و فولادی به شدت در برابر زنگ زدگی نامقاوم هستند. استنلس استیل بطور ذاتی یک سطح مقاوم در برابر خوردگی را بوجود می آورد. اما چگونه؟
کروم موجود در استنلس استیل دقیقا مثل خود آهن با اکسیژن ترکیب می شود اما تفاوت در اینجاست که ترکیب ایجاد شده از کروم و آهن تنها در چند مولکول سطحی و در سطحی بسیار نازک اتفاق می افتد و ترکیب ایجاد شده بر خلاف زنگ زدگی آهن که پودری و شکننده است لایه ای بسیار مقاوم و با طول عمر بالا را بر روی سطح بوجود می آورد. زمانی که این لایه مقاوم بر روی سطح فلز ایجاد میشود زنگ زدن با سرعت بسیار پایین ۰٫۰۰۲ اینچ در سال یا ۰٫۲ اینچ در هر صد سال اتفاق می افتد.

درباره پیچ و مهره

درباره پیچ و مهره بیشتر بدانیم

در واقع استوانه ای است که شیارهای مارپیچ آن را احاطه کرده است. طراحی شیار پیچ ها برای بریدن مواد نرم تر و سخت تر متفاوت است، شیارها اغلب به صورت مثلث، مربع، ذوزنقه و نیم دایره روی سطح جانبی بدنه ایجاد می شود.

پیچ (screw) در واقع استوانه ای است که شیارهای مارپیچ آن را احاطه کرده است. طراحی شیار پیچ ها برای بریدن مواد نرم تر و سخت تر متفاوت است، شیارها اغلب به صورت مثلث، مربع، ذوزنقه و نیم دایره روی سطح جانبی بدنه ایجاد می شود. شایع ترین کاربرد پیچ برای نگه داری اشیا و قطعات به یکدیگر می باشند. در انتهای اغلب پیچ ها یک بخش خاص و نوک تیز وجود دارد تا ورود به قطعه آسان گردد. ابزار های رایج برای استفاده از پیچ ها آچار و پیچ گوشتی است، سر این ابزار معمولا بزرگتر از بدنه پیچ است تا بتواند نیروی بیشتری به پیچ وارد کرده و آن را در طول قطعه براند.

پیچ و مهره

کیمیاصنعت تامین کننده و تولید کننده انواع پیچ و مهره و واشر آلات فلزی با کاربرد در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی.
تهیه و توزیع انواع پیچ و مهره :
پیچ و مهره ماشینی رزوه دار Thread Machine Screws
پیچ و مهره ماشینی Machine Screws
پیچ و مهره حمل و نقلی Carriage Bolts
پیچ و مهره شش گوشه Hex Bolts
پیچ و مهره آلن Screws Allen
و سایر انواع پیچ و مهره …
برای تهیه انواع پیچ و مهره مرغوب وبا قیمت مناسب با نوین پیچ تماس بگیرید .کیمیاصنعت سفارشات شما را در اسرع وقت برای شما تهیه می نماید . رضایت مشتریان هدف ماست .

انواع پیچ و مهره ها

پیچ و مهره ها انواع مختلف و کاربردهای بسیاری دارند که در زیر به بررسی بخشی از آن ها می پردازیم

پیچ ها (screw ) گاهی اوقات برای محکم کردن درون سطحی فرو میروند که نوک رزوه تیزی دارند گاهی اوقات نیز پیچ ( bolt ) با مهره مناسب به صورت نری و مادگی برای اتصال قطعات به یکدیگر استفاده میشود
شرکت تویوتا برای خودروی ۲۲۶ – yaris ، ۲۰۱۵ خود فراخوان داده است چرا که ممکن است پیچهای محورهای عقب این خودرو مناسب بسته نشده باشند . این پیچ ها ممکن است هنگام عملکرد چرخها شل شوند و باعث قفل شدن ناگهانی چرخها و یا…
تولید کننده انکربولت
تولید کننده انکر بولتهایی که در سال ۲۰۱۳ در پل Bay شکستند هیچگاه به شرکت کالترانس نگفته بود بولتهایی را که در سال ۲۰۰۹ برای پل واشنگتن استیت تهیه کرده بودند هم ، همان مشکل را داشته است . خطایی که ۴۵ میلیون دلار هزینه….
پیچ و مهره در صنایع هوانوردی
بزرگترین مشکل پیش روی پیچ و مهره ها در طراحی بدنه هواپیما چیست ؟ آیا صرفا ایجاد یک سوراخ قطعات را با یک ابزار به هم پیچ و مهره کردن کافی است ؟ بنظر می رسد بحث و سختی دیگری نداشته باشد ؛ اما استیو پک مدیر استراتژی…
شکست پیچ یک چهارم اینچی دلیل احتمالی سقوط هواپیما
محققان بر این باورند که سقوط هواپیما در ماه ژوئن ۲۰۱۴ به دلیل شکست یکی از پیچ های هواپیما بوده است. (NTSB)هیئت بین المللی ایمنی حمل و نقل با انشار بیانیه ای در هفتم ژوئن
اتصال سازه ها با استفاده از پیچ و مهره-۲
مکانیک انتقال نیرو : بیشترین کاربرد اتصالات مکانیکی ( پیچ و مهره ، پین و پرچ …. ) در سازه هایی است که فشار بر محور پیچ عمود میباشد ( شکل ۲٫۱ ) در چنین شرایطی نیروی اصلی در پیچ برش است . کاربرد سازه هایی که اتصال …
جدولِ مقایسۀ اسکلتِ پیش‌ساختۀ پیچ و مهره‌ای با روشِ ساختِ و نصب به‌صورت جوشی
اسکلت‌های فلزیِ پیچ و مهره‌ای-جدولِ مقایسۀ اسکلتِ پیش‌ساختۀ پیچ و مهره‌ای با روشِ ساختِ و نصب به‌صورت جوشی
استاندارد A490 – پیچ A490
تولید پیچ فولادی A490 ASTM در سایزهای m14 تا m36 و تا طول ۳۰۰mm به همراه مهره و واشر مربوطه – کاربرد در صنایع مختلف نفت و گاز و پتروشیمی ، پل سازی ، صنعت ساختمان ، سازه های فلزی و اسکلت فلزی و …
پیچ و مهره های سازه ای
کاربرد پیچ و مهره های فولادی با گرید های ۸٫۸ و۱۰٫۹ در سازه های فولادی
پیچ و مهره های نفت و گاز و پتروشیمی
استاد بولت جزء لاینفک بخش مکانیکال تجهیزات پالایشگاهی می باشد . امروز فناوری تولید انواع پیچ های پالایشگاهی در ایران به حد مطلوب استاندارد رسیده است و انواع استاد بولتها در استانداردهای …
طراحی پیچ و مهره برای سازه فلزی
پیچ و مهره ، پین و پرچ جزء ابتدایی ترین اتصالات برای وصل کردن سازه های فلزی به یکدیگر می باشند . این اتصالات در مقایسه با اتصالات جوشی با مشکلات کمتری مواجه هستند و نیز به لحاظ اقتصادی ارزانتر می باشند .
اتصال سازه ها با استفاده از پیچ و مهره
از آنجاییکه امروزه اتصالات پیچ و مهره ای به دیگر اتصالات ترجیح داده می شوند ، تمرکز خود را بر روی این نوع اتصال و قابلیت آنها خواهیم گذاشت . نوع پیچ ها : پیچ ها از لحاظ نوع،توسط استانداردهایی نظیر / ASTM: (ASTM A307- A
دلایل برتری پیچ و مهره نسبت به اتصال با جوش
سرعت نصب و اجرای اتصالات پیچ و مهره ای نسبت به اتصالات جوشی بسیار بالاتر می باشد ؛ چرا که در یک اتصال جوشی ساخت اسکله بعد از تخریب و اجرای فونداسیون می باشد ، حال آنکه در یک اسکلت پیچ و مهره ای ساخت اسکله در هر زمانی…
دلایل برتری پیچ و مهره نسبت به پین و پرچ
نکته قابل توجه در مورد پرچ که باعث شده است در مقایسه با پیچ و مهره کارایی خود را از دست بدهد ، این است که پرچ نیروی گیرنده متناقضی از طرفین وارد میکند که تشخیص ظرفیت اصطکاکی نیروی برشی با مشکل مواجه می شود حال آنکه…
پیچ شش گوش, استادبولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون, مهره چشمی, مهره مربعی, مهره باریک, مهره واشردار, سرخزینه, یوبولت, خودکار, سرمته ای, پیچ چشمی, پیچ تی, رول بولت, مهره خروسکی, مهره قفلی, مهره شش گوش, واشر تختHV ,واشر تخت آهنی ,واشر فنری ,مهره کاسه نمدی ,مهره سربسته ,مهره جوشی ,پیچ اتاقی ,مهره بلند ,پیچ استوانه ,مهره تی ,پیچ دوسره ,پیچ آلن مغزی ,پیچ استیل ,مهره استیل ,واشر استیل ,پیچ متری ,پیچ خروسکی ,مهره چاکدار ,مهره گرد