قیمت پیچ در بازار ایران

مقالات تولید پیچ و مهره

مقالات تولید پیچ و مهرهReviewed by گروه صنعتی غفاری on Nov 25Rating: 4.5مقالات تولید پیچ و مهرهتولید کننده پیچ ومهره,پیچ ومهره استیل,انواع پیچ ومهره,قیمت پیچ ومهره گالوانیزه,پخش عمده پیچ ومهره,فروش پیچ ومهره,بازارپیچ ومهره ,قیمت پیچ خشکه,کارخاخه پیچ ومهره, استاندارد پیچ و مهره,اطلاعات تخصصی پیچ و مهره

مقالات تولید پیچ و مهره , استاندارد پیچ و مهره

اطلاعات تخصصی پیچ و مهره

اطلاعات تخصصی در ارتباط با پیچ و مهره یکی ازعمده ترین روش های اتصال ، بخصوص اتصالات مکانیکی ، استفاده از پیچ و مهره است. واژه ((Bolt واژه ای عام است که به همه اتصال دهنده های رزوه دار مانند پیچ های دو سر رزوه بدون گل یا تمام رزوه ( ( Stud Bolt و نیز پیچ های خودکار(Machine Screws) گفته میشود.
بازرسی چشمی پیچ ها و مهره ها

بازرسی چشمی پیچ ها و مهره ها عیوب قابل تشخیص در این روش: قسمت اول: بازرسی چشمی پیچ ها از آنجایی که بازرسی ظاهری، میتواند موجب کاهش سایر هزینه های بازرسی نظیر آزمون های مخرب و غیر مخرب شود، بنابر این از اهمیت خاصی برخوردار است. هرگاه مطابق استاندارد، پیچ یا مهره ای به دلیل وجود عیوب ظاهری مردود اعلام شود، دیگر نیازی به تست های بعدی نمی با شد و از طرفی، تنها بازرسی ظاهری برای تایید پیچ و مهره کفایت نمی کند. نکته قابل توجه اینکه، ابعاد و نوع برخی از عیوب ظاهری به صورت شفاف در استاندارد ها مشخص شده اند و تجربه ومهارت بازرس در این هنگام بسیار ضروری است،در ضمن انجام تست های مخرب در این موارد می تواند کارساز باشد.همواره تعداد نمونه های ارسالی برای تست های غیر مخرب مانند بازرسی چشمی، بیشتر از نمونه های تست مخرب است و از این تعداد ، نمونه های مشکوک برای انجام ازمون های مکانیکی جدا، و تست می شوند. عیوبی که در بازرسی چشمی پیچ ها قابل تشخیص است به شرح زیر می با شد:
بست های رزوه دار

این مقاله شامل ابعاد و مشخصات مربوط به بست های رزوه دار میباشد. برای کاربرد های خاص میتوان از بست های بخصوصی استفاده کرد ،از این رو میتوان انواع مختلف و بدیعی از بستهای رزوه دار را برای اغلب مواردی که مورد نیاز است بکار برد. با توجه به این امر ، طراحان بست های رزوه دار با در نظر گرفتن مسا ئل مربوط به ساخت و تولید این بست ها ،میبایست به گونه ای آنها را باید طراحی کنند که برای اغلب موارد و نیاز مندی ها کاربرد داشته باشد. در زیر توصیف خلاصه ای در مورد انواع مختلف بستهای رزوه دار که به صورت وسیع ی در کشورهای انگلستان و آمریکا بکار گرفته میشود آورده شده است: پیچ های سرشش گوش ، پیچ های آلن ، پیچ استوانه ، پیچ خود کار ، رول بولت ، پیچ چشمی و…. مهره های شش گوش ، مهره های باریک ، مهره های قفلی ، مهره های واشر دار ، مهره های چهار گوش ،مهره چاکدار ، مهره سر بسته ، مهره های کاسه نمدی و .. واشر های تخت ، واشر فنری یا واشر قفلی ، واشر های چهار گوش ، واشر بشقابی و ..و انواع قلاویز ها .
بست های رزوه دار

این مقاله شامل ابعاد و مشخصات مربوط به بست های رزوه دار میباشد. برای کاربرد های خاص میتوان از بست های بخصوصی استفاده کرد ،از این رو میتوان انواع مختلف و بدیعی از بستهای رزوه دار را برای اغلب مواردی که مورد نیاز است بکار برد. با توجه به این امر ، طراحان بست های رزوه دار با در نظر گرفتن مسا ئل مربوط به ساخت و تولید این بست ها ،میبایست به گونه ای آنها را باید طراحی کنند که برای اغلب موارد و نیاز مندی ها کاربرد داشته باشد. در زیر توصیف خلاصه ای در مورد انواع مختلف بستهای رزوه دار که به صورت وسیع ی در کشورهای انگلستان و آمریکا بکار گرفته میشود آورده شده است: پیچ های سرشش گوش ، پیچ های آلن ، پیچ استوانه ، پیچ خود کار ، رول بولت ، پیچ چشمی و…. مهره های شش گوش ، مهره های باریک ، مهره های قفلی ، مهره های واشر دار ، مهره های چهار گوش ،مهره چاکدار ، مهره سر بسته ، مهره های کاسه نمدی و .. واشر های تخت ، واشر فنری یا واشر قفلی ، واشر های چهار گوش ، واشر بشقابی و ..و انواع قلاویز ها .
جداول اطلاعات تخصصی به همراه استانداردهای مربوطه

جداول اطلاعات تخصصی به همراه استانداردهای مربوطه
جزوه آموزشی شماره پنج: مشکلات و مسایل رایج در اتصالات پیچی

مشکلات رایج در مورد اتصالات پیچی به دو گروه اصلی تقسیم می شوند:
جزوه آموزشی شماره چهار: واژه نامه های پیچ و مهره و واشر

واژه نامه های پیچ و مهره و واشر
جزوه آموزشی شماره دو پیشگامان پیچ پارس

اطلاعات تخصصی در زمینه تطابق استانداردهای ISO، EN و DIN در زمینه موارد تکنیکی، مکانیکی ، جنس مواد ساخته شده، پوشش سطوح و موارد قابل بازرسی ییچ، مهره و واشر از جمله مستندات بسیار پر طرفدار بوده است که راهگشای بسیاری از مهندسان و صنعتگران مرتبط با پیچ و مهره قرار گرفته است. لینک این جزوه جهت دانلود در ادامه درج گردیده است.
جزوه آموزشی شماره سه: جزوه اتصالات پیچ و مهره سازه های فولادی

چکیده:یکی از مهم ترین اجزای سازه های فولادی که وظیفه ی انتقال نیروهای اعضا به یکدیگر و به تکیه گاه ها را بر عهده دارد، اتصالات میان اعضا می باشد. اتصالات پیچی به دلیل سرعت بسیار بالا در اجرا و اطمینان از رفتار آن ها به گونه ی مورد انتظار و شکل صنعتی مطلوب ساخته سازه ای، از بهترین انواع اتصال در سازه های فولادی بوده که در سال های اخیر مورد توجه فراوان قرار گرفته است. اما، در روند ساخت این نوع سازه ها، با توجه به تکنولوژی تولید و ساخت در کشور ما، مواردی از عدم اجرای دست و اصولی دیده می شود. در این مقاله تلاش شده است تا با گرداوری نکات آیین نامه ای و روند تولید با توجه به فرآوری و تکنولوژی موجود، نکاتی را در طراحی، اجرا و از همه مهم تر بازرسی سازه های فولادی با اتصالاتی پیچی ارایه گردد.
جزوه آموزشی شماره یک پیشگامان پیچ پارس

جزوه ای که در ادامه مطلب لینک دانلود آن قرار داده شده است، حاوی مطالب، تصاویر و نقشه های کاملی از صنعت پیچ و مهره بوده که مشتمل بر سرفصل های زیر است.
راهنمای تهیه پیچ و مهره و واشر ها

انتخاب پیچ با توجه به مقاومت مکانیکی ، مقاومت به خوردگی ، نوع کاربری ،دمای سرویس دهی ، نوع اتصال و برخی عوامل دیگر صورت میگیرد. برای پیچ هایی که از فولاد کم کربن ،بدون عملیات حرارتی و با حداقل نیروی کششی کمتر از ۷۵۰۰۰Psi ساخته شده اند، کافی است از مهره ای استفاده شود که ابعاد آن مطابق استاندارد باشد. درواقع کلاس مقاومتی برای چنین مهره هایی چندان اهمیت ندارد. برای پیچ های سیستم متریک بهتر است از مهره ای با کلاس مقاومتی بالاتر از پیچ و یا معادل پیچ استفاده شود.
سخت افزارهای ساختمان هواپیما

پیچ ها، مهره ها، واشر ها -پیچ های مهره دار:پیچ های مهره دار مورد استفاده در صنایع هوایی از جنس های فولادهای آلیا‍‍ژی، فولادهای ضد زنگ یا مقاوم در برابر خوردگی، آلیاژهای آلومینیوم و تیتیانیوم بوده و در جاهایی به کار می روند که به استحکام بالایی نیاز باشد و در مواردی که به استحکام بالایی نیاز نباشد بجای پیچ های مهره دار می توان پیج ها را جایگزین ساخت.پیچ های مهره دار به کار گرفته در صنایع هوایی ، همواره دارای علامتی بر روی سر خود می باشند، در صورتیکه هیچ علامتی بروی سر پیچ های مهره دار مشاهده نشود، احتمالا این پیچ های مهره دار از نوع تجاری می باشند.این علائم یاد شده بسته به تولید کننده آنها متفاوت می باشد. در شکل زیر می توانید نمونه هایی از سرهای پیچ های مهره دار با علائم مختلف را مشاهده نمایید.
سخت افزارهای ساختمان هواپیما

پیچ ها، مهره ها، واشر ها -پیچ های مهره دار:پیچ های مهره دار مورد استفاده در صنایع هوایی از جنس های فولادهای آلیا‍‍ژی، فولادهای ضد زنگ یا مقاوم در برابر خوردگی، آلیاژهای آلومینیوم و تیتیانیوم بوده و در جاهایی به کار می روند که به استحکام بالایی نیاز باشد و در مواردی که به استحکام بالایی نیاز نباشد بجای پیچ های مهره دار می توان پیج ها را جایگزین ساخت.پیچ های مهره دار به کار گرفته در صنایع هوایی ، همواره دارای علامتی بر روی سر خود می باشند، در صورتیکه هیچ علامتی بروی سر پیچ های مهره دار مشاهده نشود، احتمالا این پیچ های مهره دار از نوع تجاری می باشند.این علائم یاد شده بسته به تولید کننده آنها متفاوت می باشد. در شکل زیر می توانید نمونه هایی از سرهای پیچ های مهره دار با علائم مختلف را مشاهده نمایید. پیچ های مهره دار NAS دارای استحکام تسلیم بالایی بوده و با سر فنجانی شکل خود مشخص می شوند. پیچ های مهره دار با تلرانس بسته، با دقت بیشتری نسبت به پیچ های مهره دار همه کاره ، ماشینکاری شده و در مواردی به کار می روند که نیاز به انطباق خیلی سفتی باشد. پیچ های مهره دار با تلرانس میتوانند از هر دو نوع استاندارد AN یا NAS بوده و معمولا دارای سری با علامتی مثلثی شکل برجسته یا تورفته می باشند.پیچ های مهره دار با استاندارد به کار رفته شده در ساختمان هواپیماها، پیچ هایی با استاندارد AN3 تا AN20 می باشند. طول پیچ بایستی به انداره ای باشد که اطمینان حاصل شود بیشتر از یک رزوه در سوراخ پیچ قرار نخواهد گرفت. این طول، طول گیر(grip length) پیچ مهره دار نام داشته و از بخش غیر رزوه سر پیچ تا ابتدای قسمت رزوه شده اندازه گرفته می شود. طول گیر بایستی کمی بزرگتر از ضخامت ماده ای که بایستی پیچ را در آن بکاربست باشد.مهره ها: مهره های هواپیما ها معمولا دارای علائم معرفی نمی باشند ولی دارای جنسی مشابه با پیچ های مهره دار هستند. بخاطر گستره زیاد ارتعاشات ایجاد شده در اسکلت هواپیما و موتورشان، مهره ها می بایست قدری شبیه وسایل قفل کننده باشند تا بتوانند آنها را در جای خود نگه دارند. از روش های معمول برای ایجاد حالت قفل کنندگی استفاده از پین های برشی در مهره های چاکدار، استفاده از اینسرت های فیبری، واشرهای قفل کن و سیم های ایمن می باشند. مهره های چاکدار (با استاندارد AN 310) همراه با پیچ هایی بکار می روند که تحت بارهای کششی قرار می گیرند. مهره های برشی ریختگی چاکدار ( با استاندارد AN 320) تنها برای مواردی که تنها تنش های…
قسمت دوم:بازرسی ظاهری مهره ها

از آنجایی که بازرسی ظاهری، میتواند موجب کاهش سایر هزینه های بازرسی نظیر آزمون های مخرب و غیر مخرب شود، بنابر این از اهمیت خاصی برخوردار است. هرگاه مطابق استاندارد، پیچ یا مهره ای به دلیل وجود عیوب ظاهری مردود اعلام شود، دیگر نیازی به تست های بعدی نیست و از طرفی، تنها بازرسی ظاهری(Visually) برای تایید پیچ و مهره کفایت نمی کند. نکته قابل توجه اینکه، ابعاد و نوع برخی از عیوب ظاهری به صورت شفاف در استانداردها مشخص شده اند و تجربه و مهارت بازرس در این هنگام بسیار ضروری است، در ضمن انجام تست های مخرب در این موارد می تواند کارساز باشد.همواره تعداد نمونه های ارسالی برای تست های غیر مخرب مانند بازرسی چشمی، بیشتر از نمونه های تست مخرب است و از این تعداد ، نمونه های مشکوک برای انجام ازمون های مکانیکی جدا، و تست می شوند. عیوبی که در بازرسی چشمی مهره ها قابل تشخیص است به شرح زیر می با شد:۱- ترک ها۲- شکاف ها۳- درزها۴- چین خوردگی یا پلیسه۵- حفره ها۶- نشان ابزار ۷- آسیب دیدگی ها ۱- ترک هاترک نوعی گسیختگی است که در طول مرز دانه ها یا از میان آنها عبور نموده و یا در پی ناخالصی ها حرکت می کند. ترک ها اغلب بر اثر تنش بیش از حد، در حین پرس گرم یا دیکر عملیات شکل دهی و یا در خلال عملیات حرارتی به وجو آمده و یا اصلا در مواد اولیه وجود دارند.۱-۱ ترک های آبدهی:ترک های آبدهی اغلب دارای طول زیاد، شکاف غیر منظم، و کج و معوجی بوده که ممکن است بر هر سطحی از مهره پدیدار شوند. در هر شرایطی، وجود این نوع ترک باعث رد نمونه خواهد شد. ۱-۲ترک های پرس گرمترک های پرس گرم یا ترک های ناخالصی، بر روی سطوح بالایی و پایینی مهره ایجاد می شوند. در ضمن ممکن است بین سطح بالایی و ضلع کناری مهره نیز پدید آیند.ترک های ناخالصی به طور ذاتی در مواد اولیه موجود بوده و ناشی از عملیات تولید نمی باشد. ترک های موجود بر سطوح بالایی و زیرین مجاز هستند به شرطی که: الف) بیش از دو ترک بر تمام سطح تحمل کننده بارعبور نکرده و عمقیبیش از ۰/۰۵ قطر اسمی رزوه نداشته باشد (در مورد مهره های فلنجی، وجود ترک در محدوده میان سطح تحمل کننده بار و کناره های مهره مجاز نمی باشد)ب) ترک در سطح رزوه شده از حد اولین رزوه کامل (گام) به سمت رزوه های بعدی عبور نکرده باشد، و ج) میزان پیشروی ترک در سطح اولین رزوه کامل، بیش از نصف ارتفاع رزوه نباشد. ۱-۳ترک در قسمت قفل کننده مهره نوع All metal prevailing torqueاین نوع ترک، ممکن است بر سطح خارجی قسمت قفل کننده…
مراحل اساسی طراحی اتصالات پیچی

قطعات پیچی تقریباً در تمام ماشین آلات بکار میروند، بنابراین طراحی مهندسی اتصالات پیچی، یکی از مهم ترین زمینه های مهندسی و فن آوری محسوب میشود ، زیرا قابلیت اطمینان ماشین آلات وابسته به آن خواهد بود. پیچ یکی از استانداردترین قطعات صنعتی است ، زیرا یکی از پراستفاده ترین آنها میباشد، به همین دلیل جدولهای متعددی از پیچها ، مهره ها و واشر ها ، طبق استانداردهای مختلف نظیر JIS,ISO تهیه شده است و می توان اینگونه قطعات را مطابق با نیاز طراحی و بر اساس ابعاد ،فرم و کلاس استحکامی از روی این جدولها انتخاب نمود، انتخاب یک پیچ یا مهره با استفاده از اینگونه جدولها کار آسانی است.
معنی پیچ در زبان های مختلف

انگلیسی screw گالاسیان parafuso اسپانیا bout آلمان bolzen آلبانی bulon اندونزی baut بوسنی zavrtanj ایتالیا bullone کاتالان cargol جاوانس samberan کروتیان vijak لاتین fulmine فرانسه boulon ترکی civata رومانی surub نروژ bolt لهستان sruba پرتغال parafuso اسلواکی skrutka اسلوانی bolt سومالی bool ویتنام bu-long چک sroub
معنی پیچ در زبان های مختلف

انگلیسی screw گالاسیان parafuso اسپانیا bout آلمان bolzen آلبانی bulon اندونزی baut بوسنی zavrtanj ایتالیا bullone کاتالان cargol جاوانس samberan کروتیان vijak لاتین fulmine فرانسه boulon ترکی civata رومانی surub نروژ bolt لهستان sruba پرتغال parafuso اسلواکی skrutka اسلوانی bolt سومالی bool ویتنام bu-long چک sroub
مقایسه سازه های بتنی و فولادی

قبل از مهندسی مدرن و توانایی دستکاری بتن و فولاد، جهان معماری را چوب، ادوبی، کاهگل، و خانه های غار شامل میشد. ما راه طولانی را آمده ایم. شهرهای امروزی نشان میدهند که آسمان ها توسط ساختمان های بلند و آسمان خراش نقطه گذاری شده اند. حتی راهنمایان تور معماری گاها به خاطر بلندی زیاد ساختمان دچار درد گردن میشوند. بنابراین، در جهان توسعه یافته امروز کدام ماده در درجه ی بالاتری قرار دارد – بتن یا فولاد؟ هر دو مزایای متعددی را ارائه میدهند.
مقدمه ای برعملیات حرارتی فولادها

اهداف عملیات حرارتی فولادها فولادها در موارد کمی فقط از طریق ریخته گری یا توسط تغییر شکل گرم و یا سرد به ریز ساختار نهایی خود میرسند. فولادها اغلب تحت یک عملیات حرارتی نیز قرار میگیرند. عملیات حرارتی یکی از آخرین مراحل کاری در فرآیند تولید قطعات و ابزارها است . از این رو معمولاً محصولات نیمه آماده و قطعات آماده تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند.
نیروهای وارد بر پیچ و مهره ها

نیروهای اعمال شده بر پیچ ها را میتوان در طبقه بندی زیر خلاصه نمود:- نیروهای کششی- نیروی خمشی- نیروی پیچشی- نیروی برشی- نیروهای ترکیبیبا توجه به اینکه فولاد ماده اصلی ساخت انواع پیچ و مهره میباشد در اینجا منحنی تنش- کرنش فولاد نشان داده شده است.تنش های ناشی از مجموعه نیرو های وارد بر پیچ همواره باید کوچکتر از تنش تسلیم ان بوده و مجاز نیستند حتی برابر با ان شوند .
واژه نامه های پیچ و مهره و واشر

Angel controlled tighteningکنترل زاویه ای روشی است برای پیش تنیده کردن اتصال که ابتدا مهره با دست تا حد امکان محکم گردیده و سپس قسمتی از پیچ و مهره در یک راستا علامت گذاری می شود.Bearing stressفشاری است که بطور مستقیم بر سطح درگیر اتصال عمل کرده و در اثر اعمال نیرو به پیچ و مهره ایجاد میگردد.Black bolt and nutsواژه سیاه در این اصطلاح ، به معنای رواداری یا تلرانس بیشتر بوده و لزوما به معنی رنگ نهایی پیچ و مهره نمی باشد. به عبارت دیگر این اصطلاح برای اتصالات غیر دقیق بکار مرود.Boltدر مورد پیچ های رزوه داری بکار میرود که دارای گل یا سر بوده و با مهره استفاده می شود. Electroplatingهمان آبکاری است که برای جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت سایشی ، فلزاتی مانند نیکل،کرم،روی یا کادمیوم بر روی پیچ ومهره می نشانند.تولید کننده پیچ ومهره,پیچ ومهره استیل,انواع پیچ ومهره,قیمت پیچ ومهره گالوانیزه,پخش عمده پیچ ومهره,فروش پیچ ومهره,بازارپیچ ومهره ,قیمت پیچ خشکه,کارخاخه پیچ ومهره

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *