پیچ و مهره های صنعتی

پیچ و مهره های صنعتی
شرکت پیچ ومهره غفاری  حاصــل تجربه و تلاش گروهی از متخصصین و کارشناسان مجرب کشور می باشد که در زمینه تولید و تامین پیچ و مهره های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع سنگین فعالیت می نماید. با توجه به مجموعه تلاشها و برنامه ریزیهای انجام شده توسط کارشناسان فنی این واحد صنعتی، در حال حاضر کلیه تولیدات، مطابق با استانداردهای جهانی به صنعتگران محترم کشور ارائه می شود , بر این اساس مفتخریم که به عنوان یکی از شرکتهای معتبر کشور در صنعت تولید و تامین پیچ و مهره شناخته شده ایم. امیدوا ریم که در پرتو مهر یزدان پاک و با استمرار حرکت سازنده در اجرای طرحهای توسعه کمی و کیفی، آموزشهای تخصصی و بکارگیری آخرین تکنولوژی و دانش فنی روز این توفیق را داشته باشیم تا ضمن پاسخگویی به نیازهای صنعت کشور در راستای اهداف توسعه صنعتی و خودکفایی میهن عزیزمان ایران نقش سازنده ای را ایفا نماییم.
تعریف مهره – Nut :
مهره جسمی حلقه‌ای شکل، گرد یا چند ضلعی است که داخل سوراخش رزوه شده است. مهره‌ها یراقی کمکی برای پیچ‌ها هستند تا به واسطه آنها پیچ‌ها سفت تر در مسیر پیچش خود بسته شوند.مهره و پیچ اصطلاحاً با حالت مادگی و نری درون هم چفت می‌گردند. رزوه و شیار مهره‌ها با رزوه و شیار پیچ‌ها باید دارای تناسب خاص برای چرخش صحیح پیچ درون مهره باشد.مهره‌ها معمولاً از جنس فولاد، آهن یا دیگر فلزات هستند اما برای پیچ‌های پلاستیکی مهره‌های پلاستیکی هم ساخته شده است .

تعریف واشر – Washer :
واشر، در حقیقت، واسطه بین مهره و بدنه بوده و حلقه‌ای است از جنس فلز و یا گاه لاستیک. واشرها معمولاجهت توزیع بار پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شوند. استفاده از واشر دلایل گوناگونی دارد؛ :۱٫ زیر مهره قرار می گیرد تا چرخش مهره به قطعه ی اصلی آسیب نرساند. ۲٫ از باز شدن مهره یا پیچ براثر لرزش جلوگیری می کند. ۳٫ فشار حاصل از بستن مهره بر قطعه یکار را بهتر انتقال می دهد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *