پیچ شش گوش DIN 601

انواع پیچ و مهره و کاربرد آن‌ها

انواع پیچ و مهره و کاربرد آن‌هاReviewed by گروه صنعتی غفاری on Jul 15Rating: 3.5انواع پیچ و مهره و کاربرد آن‌هاانواع پیچ و مهره و کاربرد آن‌ها

انواع پیچ و مهره و کاربرد آن‌ها

معمولا افراد بسیاری در مورد پیچ و مهره و میخ دو سر دچار اشتباه می‌شوند. یک تکه میله باریک با شیارهایی روی آن و یک کلاهک که روی آن قرار گرفته است پیچ نامیده می‌شود و یک صفحه‌ی سوراخ‌دار دیگر نیز وجود دارد که روی آن قرار گرفته و به آن مهره گفته می‌شود. میخ یک میله است که شیارهای زبری روی سطح خارجی آن قرار گرفته و می‌توان آن را با استفاده از این شیارها در داخل یک سوراخ قرار داد. پیچ دو سر یک تکه‌ی فلز باریک و بلند است که از دو طرف دارای شیارهایی است که مهره‌ها روی آن قرار می‌گیرند. اکنون شما می توانید فرق بین پیچ و مهره و میخ را بفهمید.
انواع متفاوتی از پیچ و مهره وجود دارد و هر پیچ ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و هر کدام در موارد مختلفی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. انواع پیچ‌ها عبارتند از:

پیچ‌های ماسوره‌ای
پیچ‌های ماسوره‌ای پیچ‌های قدرتی پنج تکه‌ای ساخته شده از فولاد ضد زنگ هستند. این نوع پیچ‌ها دو نوع مختلف دارند یکی پیچ‌های با قطر ۰٫۳۵ اینچ و دیگری پیچ‌های با قطر ۰٫۵ اینچ. این پیچ‌ها از فولاد روکش‌دار ساخته شده و می‌توان به راحتی آن‌ها را جایگزین کرد. پیچ‌های ماسوره‌ای دارای یک کلاهک چند ضلعی هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را شناسایی کرد. مدل‌های بلندتر این پیچ‌ها دو ماسوره دارند اما همچنان آن‌ها را پیچ‌های ۵ قسمتی می‌نامند. این پیچ‌های در مقایسه با پیچ‌های گوه‌ای قدرت بیشتری داشته و در موارد بسیاری به کار برده می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *