مشخصات فنی استادبولت

عملکرد پیچ و مهره

پیچ شش گوش, استادبولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون, مهره چشمی, مهره مربعی, مهره باریک, مهره واشردار, سرخزینه, یوبولت, خودکار, سرمته ای, پیچ چشمی, پیچ تی, رول بولت, مهره خروسکی, مهره قفلی, مهره شش گوش, واشر تختHV ,واشر تخت آهنی ,واشر فنری ,مهره کاسه نمدی ,مهره سربسته ,مهره جوشی ,پیچ اتاقی ,مهره بلند ,پیچ استوانه ,مهره تی ,پیچ دوسره ,پیچ آلن مغزی ,پیچ استیل ,مهره استیل ,واشر استیل ,پیچ متری ,پیچ خروسکی ,مهره چاکدار ,مهره گرد
عملکرد پیچ و مهره و هزینه های ناشی از محاسبات نادرست

شرکت سور فیلد به دلیل عدم عملکرد صحیح پیچ و مهره های به کار گرفته شده در ساختمان چیزگراتر ۱ میلیون پوند متضرر می شود:
شرکت سور فیلد پیمانکار اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ساختمان چیز براتر اعلام کرد جایگزینی پیچ و مهره های ساختمان لیدن هال در لندن تا کنون بالغ بر ۱ میلیون پوند هزینه در بر داشته است.
از سال ۲۰۱۳ سه عدد از پیچ و مهره هایی که در ساختمان چیزگراتر دچار شکست پیچ شده اند هزینه های مالی و زمان در پی داشته است. عملیات ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره بر اساس برنامه زمانبندی شده در حال پیشروی است و مسئولین معتقدند مشکل موجود به واسطه استفاده نادرست از پیچ و مهره ها سود سال جاری را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. با شکست همین سه پیچ و مهره شرکت سور فیلد مجبور شد تمام پیچ و مهره های بسته شده را باز کرده و جایگزین نماید.
پیچ و مهره و الزام وجود پیچ و مهره

بدون استفاده از پیچ و مهره چگونه می توان اجزای یک خودرو را بهم متصل کرد؟در هر کابینت آشپزخانه ده ها پیچ به کار میرود،لوازم آشپزخانه ، اجاق گاز و یخچال و حتی چراغی که از سقف آویزان است ! احتمالا یک نوعی از انکر بولت (یا همان رول بولت یا بهتر بگوییم اکسپنشن بولت)مجموعه چراغ را به سقف متصل می کند و اگر حداقل از یک لامپ و یک سیم وسرپیچ استفاده شده باشد خود سرپیچ داخل آن حداقل از ۲ پیچ و مهره برای بستن سیمهای فاز و نول استفاده شده است!

در واقع قطعه ای که تقریبا در تمامی صنایع کاربرد دارد و بی شک اگر پرمصرف ترین قطعه نباشد جزو پرمصرف ترین هاست ، قطعه ایست به نام پیچ !

اما این قطعه حساس در طول تاریخ پیدایش خود فراز و نشیب های بسیاری داشته است. صرف نظر از گمانه زنی ها در مورد مبدا پیدایش ، تولید پیچ بطور حرفه ای برای کاربرد صنعتی حدود یک قرن است که رونق پیدا کرده است پیچ ها در ابتدا با سر چهار گوش تولید می شدند و سپس پیچ شش گوش متداولتر شد .دستگاههای تولید پیچ در واقع نوعی دستگاه تراش بوده اند و شکل گل پیچ معمولا یا تراشیده میشده یا فورج گرم….اما امروزه این دستگاه ها ، کار فرم دهی پیچ را به صورت تمام اتوماتیک از برش طولی گرفته تا فورج سرد و رزوه زنی، انجام می دهند.

همه روزه پیچ ها و مهره هایی با شکل های جدیدتری طراحی می شوند وبر پیچیدگی و کارایی آنها افزوده می شود. با پیچیده تر شدن پیچ و مهره کار تولید آنها سخت تر می شود اما هر گاه طرحی برای

تولید کشیده میشود ، ایده ای برای تولید آن وجود خواهد داشت!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *