مهره شش گوش DIN 6915

مهره شش گوش دنده ریز

مهره شش گوش دنده ریزReviewed by گروه صنعتی غفاری on Dec 21Rating: 5.0مهره شش گوش دنده ریزمهره شش گوش دنده ریز

مهره شش گوش

مهره شش گوش : مهمترین و پر کاربردترین نوع مهره ها ، مهره شش گوش می باشد که در انواع مختلف و متریالهای متفاوت می باشد . مهره شش گوش شامل مهره فولادی ۸٫۸ ، مهره فولادی ۱۰٫۹ ، مهره شش گوش HV ، مهره خشکه ، مهره استیل ، مهره شش گوش باریک ، مهره شش گوش بلند ، مهره شش گوش واشر دار ، مهره جوشی ، مهره کاسه نمدی ، مهره کلاس ۸ ، مهره کلاس ۱۰و مهره HV و مهره آهنی و مهره هاسی شرکت نفتی شامل مهره ۲H و مهره گرید H می باشد . مهره های شش گوش در استانداردهای زیر می باشد .

استاندارد DIN :

DIN 934 / DIN 6915 / DIN 935 / DIN 936 / DIN 439 /DIN 985 / DIN 982/ …

مهره های شش گوش از لحاظ نوع رزوه شامل مهره میلیمتر ، مهره دنده درشت ، مهره دنده ریز ، مهره ریز المان ، مهره دنده ژاپنی ، مهره اینچی و … تقسیم میشوند . پر کاربردترین مهره که به صورت رایج مصرف می شوند . مهره شش گوش می باشد که در صنعت ساختمان اسکلت فلزی ، سازه های فولادی ، سازه های فلزی ، صنایع نفت و گاز و پترو شیمی ، صنایع نیروگاهی و خطوط لوله و اتصالات ، صنایع پالایشگاهی ، راه آهن و مترو و … کاربرد دارد . شرکت کیمیاصنعت پیچ وارد کننده و تولید کننده انواع مهره های شش گوش فولادی و اهنی می باشد .

مهره ها

مهره ها برای بستن و مهار کردن اتصالهای پیچی بکار می روند .

جنس مهره باید متناسب با جنس پیچ انتخاب شود. نوع دنده مهره و پیچ نباید یکسان باشد و برای پیچ هایی که به مهره نیاز دارند همراه با خود مهره عرضه می شوند.

مهره ها اکثراً به فرم شش گوش ساخته می شوند و فرم چهار گوش آن نیز در مهره های کوچک و ساده متداول می باشد . علاوه بر دو فرم شش گوش در صورت لزوم ممکنست مهره ها دو پهن و یا هشت گوش نیز ساخته شوند .

مهره ها بسته به کاربردشان، در انواع مختلفی تولید شده اند که عبارتند از:

مهره با DIN 934–این مهره پر مصرفترین مهره در تمام صنایع میباشد . شش گوش بوده و در انواع کلاسها معرفی شده است .

مهره با DIN 315 – این مهره به نام مهره خروسکی به دلیل شکل ظاهری خود معرفی شده است .

‌مهره باریک با DIN 439 -این مهره شش گوش بوده ولی قطر آن نسبت به مهره های معمولی کمتر میباشد که به آن مهره باریک میگویند .

مهره با DIN 555–این مهره شش گوش بوده و با کلاس ۵٫۴ معرفی شده است .

‌مهره با DIN 557–این نوع مهره چهار گوش میباشد .

مهره با DIN 582–این مهره به نام مهره چشمی یا مهره قلابی معروف میباشد .

مهره با DIN 798–این مهره چهار گوش و با ارتفاع زیاد میباشد

مهره با DIN 917–این نوع مهره یک طرف آن سر بسته میباشد .

مهره با DIN 928 , 929–این مهره با نام مهره جوش معروف است . این مهره در دو شکل چهار گوش و ششگوش معرفی شده و به دلیل ۳ زائده که بر روی یک طرف مهره موجود میباشد برای جوش دادن این مهره بر روی قطعات خاص استفاده میشود .

‌مهره با DIN 935-این مهره به نام مهره تاجدار یا چاکدار معروف میباشد . به دلیل شکل ظاهری در ۲ تیپ A, B معرفی میگردد .یک طرف این مهره شیارهایی دارد که بعد از بسته شده مهره میتوان از بین شیار ها یک نوع پین به نام اشپیل را عبور داد .

مهره با DIN 936–این مهره یک نوع مهره با ارتفاع کم یا همان باریک میباشد .

مهره با DIN 937–این مهره همان مهره تاجدار یا چاکدار با DIN 935 میباشد ولی ارتفاع این مهره کوتاه میباشد .که اصطلاحاً آن رامهره چاکدار باریک میگویند .

مهره با DIN 980 -این مهره از نوع قفلی میباشد . این مهره به دلیل شکل ظاهری و عملی که بر روی این مهره به هنگام تولید انجام میشود هنگام بسته شدن باید با آچار محکم شود که بعد از بسته شده به سختی باز میشود .

مهره با DIN 982–این مهره نیز یک نوع مهره قفلی میباشد که در یک طرف آن یک نوع تفلون قرار داده شده که هنگام بسته شدن به سختی بسته و بعد از بسته شدن به سختی باز میگردد .

مهره با DIN 986–این مهره یک طرف آن بسته بوده و شبیه به یک گنبد میباشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *