مشخصات فنی پیچ آلن

مشخصات فنی پيچ آلنReviewed by گروه صنعتی غفاری on Dec 20Rating: 4.0مشخصات فنی پيچ آلنپيچ آلن, پيچ آلن (din 6912), پيچ آلن (din 7991) ,پيچ آلن (DIN 906, پيچ آلن (DIN 912), پيچ آلن (DIN 913 – 914 -915 – 96 ,پيچ آلن كله قارچي ,پيچ هاي خودرو, پیچ آلن ,پیچ آلن استیل, پیچ آلن مغزی

پیچ آلن : پیچی است که در یک سرش حفره ای شش ضلعی دارد که نوک آچار آلن هنگام استفاده در آن قرار می گیرد .

پیچ آلن (DIN 906) : این پیچ با قدی کوتاه که اصطلاحاً به آن کور کن گفته میشود مورد استفاده قرار می گیرد .

پیچ آلن (DIN 911) : این پیچ همان آچار آْن است که میله ای شش ضلعی میباشد که یک طرف آن خم شده و برای باز و بسته کردن پیچ های آلن استفاده میگردد .

پیچ آلن (DIN 912) : این پیچ جزء پر مصرفترین پیچ های آلن میباشد این پیچ با سری گرد که یک طرف آن یک حفره شش ضلعی بزای باز و بسته کردن آن وجود دارد معرفی شده است . این پیچ با کلاسهای ۱۲٫۹ , ۱۰٫۹ , ۸٫۸ و استنلس استیل معرفی شده است . قابل ذکر است این پیچ با رزوه های مختلف مانند UNE , UNF هم تولید میگرد.

پیچ آلن (DIN 913 – ۹۱۴ -۹۱۵ – ۹۶) : این پیچ ها نوعی از پیچ آلن میباشد که تمام سطح آن رزوه شده . قسمت شش ضلعی آچار آن داخل خود پیچ میباشد . تفاوت این چهار نوع آلن در ابتدای سر پیچ ها میباشد .

پیچ آلن (din 6912) : این پیچ آلن با پیچ های آلن din 912 متفاوت است در شکل گل آن به این صورت که ارتفاع گل این پیچ با din 912 کمتر می باشد که اصطلاحاً آن را گل کوتاه می نامند .

پیچ آلن (din 7991) : این پیچ آلن سر خزینه میباشد به دلیل سر مخروطی شکل خود که داخل قطعه قرار میگیرد . این پیچ به دلیل شک ظاهری خود مصارف زیادی دارد چرا که بعد از باز و بسته شدن هیچ قسمتی از آن بیرون نمیماند .

پیچ آلن کله قارچی (ISO 7380 – NMG 104) : سر این پیچ آلن به صورت قارچ بوده و مورد مصارف خاص دارد.

پیچ های خودروMACHINE SCREW :
پیچ (din 84) : این پیچ یک پیچ سر استوانه ای میباشد که بر روی استوانه آن یک شیار برای بسته و باز کردن آن با پیچ گوشتی می باشد .

پیچ (din 85) : این پیچ یک پیچ سر استوانه همانند پیچ با din 84 میباشد با این تفاوت که بالای استوانه این پیچ یک حالت نیم گرد میباشد .

پیچ (din 924) : این پیچ یک نوع پیچ سر خزینه میباشد که اصطلاحاً آن را پیچ دو سو سر خزینه مینامند . این پیچ همان پیچ با din 963 می باشد .

پیچ (din965) : این پیچ سر خزینه چهار سو میباشد .

پیچ (din 7504) : این پیچ در ۵ تیپ تعریف شده : ۱ – تیپ k این پیچ یک نوع پیچ سر ششگوش و نوک مته ای میباشد . ۲- تیپ L این پیچ سر شش گوش و شیار پیچ گوشتی خور و نوک مته ای میباشد . ۳ – تیپ N این پیچ با سر کله قارچی چهارسو و نوک مته ای میباشد .۴- تیپ P این پیچ با سر خزینه چهار سو و نوک مته ای میباشد .۵ – تیپ Q این پیچ با کله نیم گرد و چهارسو و نوک مته ای میباشد .

پیچ با تیپ ۷۹۷۶ – این پیچ سر ششگوش و نوک تیز خودرویی میباشد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *