پیچ آلن

تولید کننده پیچ و مهره

تولید کننده پیچ و مهرهReviewed by گروه صنعتی غفاری on Dec 14Rating: 5.0تولید کننده پیچ و مهرهتولید کننده پیچ خشکه,تولید کننده پیچ ومهره,تولید کننده پیچ شش گوش,تولید کننده پیچ آهنی,تولید انواع پیچ چهارسوخور,تولید کننده پیچ خودروی, تولید کننده استادبولت ,تولید کننده پیچ متری,تولید کننده پیچ سفارشی,

تولید کننده پیچ و مهره
سخت افزارهای ساختمان هواپیما

پیچ ها، مهره ها، واشر ها -پیچ های مهره دار:پیچ های مهره دار مورد استفاده در صنایع هوایی از جنس های فولادهای آلیا‍‍ژی، فولادهای ضد زنگ یا مقاوم در برابر خوردگی، آلیاژهای آلومینیوم و تیتیانیوم بوده و در جاهایی به کار می روند که به استحکام بالایی نیاز باشد و در مواردی که به استحکام بالایی نیاز نباشد بجای پیچ های مهره دار می توان پیج ها را جایگزین ساخت.پیچ های مهره دار به کار گرفته در صنایع هوایی ، همواره دارای علامتی بر روی سر خود می باشند، ۰۹۱۲۱۸۹۶۹۶۱در صورتیکه هیچ علامتی بروی سر پیچ های مهره دار مشاهده نشود، احتمالا این پیچ های مهره دار از نوع تجاری می باشند.این علائم یاد شده بسته به تولید کننده آنها متفاوت می باشد. در شکل زیر می توانید نمونه هایی از سرهای پیچ های مهره دار با علائم مختلف را مشاهده نمایید. پیچ های مهره دار NAS دارای استحکام تسلیم بالایی بوده و با سر فنجانی شکل خود مشخص می شوند. پیچ های مهره دار با تلرانس بسته، با دقت بیشتری نسبت به پیچ های مهره دار همه کاره ، ماشینکاری شده و در مواردی به کار می روند که نیاز به انطباق خیلی سفتی باشد. پیچ های مهره دار با تلرانس میتوانند از هر دو نوع استاندارد AN یا NAS بوده و معمولا دارای سری با علامتی مثلثی شکل برجسته یا تورفته می باشند.پیچ های مهره دار با استاندارد به کار رفته شده در ساختمان هواپیماها، پیچ هایی با استاندارد AN3 تا AN20 می باشند. طول پیچ بایستی به انداره ای باشد که اطمینان حاصل شود بیشتر از یک رزوه در سوراخ پیچ قرار نخواهد گرفت. این طول، طول گیر(grip length) پیچ مهره دار نام داشته و از بخش غیر رزوه سر پیچ تا ابتدای قسمت رزوه شده اندازه گرفته می شود. طول گیر بایستی کمی بزرگتر از ضخامت ماده ای که بایستی پیچ را در آن بکاربست باشد.مهره ها: مهره های هواپیما ها معمولا دارای علائم معرفی نمی باشند ولی دارای جنسی مشابه با پیچ های مهره دار هستند.۵۵۳۷۷۰۹۲ بخاطر گستره زیاد ارتعاشات ایجاد شده در اسکلت هواپیما و موتورشان، مهره ها می بایست قدری شبیه وسایل قفل کننده باشند تا بتوانند آنها را در جای خود نگه دارند. از روش های معمول برای ایجاد حالت قفل کنندگی استفاده از پین های برشی در مهره های چاکدار، استفاده از اینسرت های فیبری، واشرهای قفل کن و سیم های ایمن می باشند. مهره های چاکدار (با استاندارد AN 310) همراه با پیچ هایی بکار می روند که تحت بارهای کششی قرار می گیرند. مهره های برشی ریختگی چاکدار ( با استاندارد AN 320) تنها برای مواردی که تنها تنش های…تولید کننده پیچ و مهره ای که پیچ های ساختمان چیز گراتر را تامین کرده بود و در آن پروژه پیچ هایش رد شده بود ، اکنون باید پیچ های ساختمان در حال احداث سفارت آمریکا را جایگزین کند.
همان شرکتی که پیچ هایش در پروژه آسمانخراش چیزگراتر رد شده بود ،حال با اصلاحات پروژه ششصد میلیون پوندی ساختمان جدید سفارت آمریکا در لندن با مشکل مواجه شده است.
شرکت فولاد سورفیلد، که پس از تحمل خسارت شش میلیون پوندی بولت های چیزگراتر که شکسته شدند ، دچار مشکلات تازه ای با پروژه دیگری در لندن رو برو شده است.
گویا این شرکت بایدهزاران پیچ مشکوک به ایراد را در ساختمان جدید سفارت آمریکا که در واکس هال در حال ساخت است را جایگزین نماید چرا که در برخی از آنها ایراداتی مشاهده شده است.
ظاهرا ایرادها مربوط به طبقه های فوقانی ساختمان مکعبی شکل است، ساختمانی که با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰میلیون پوند بزرگترین سفارت ایالات متحده در غرب خواهد بود.
طرف قرارداد سورفیلد است اما ظاهرا پیچ ها تولید این شرکت نیستند.
ساختمان سفارت- که در یک سمت آن “خندق” تعبیه شده است-توسط گروه ساختمانی بی ال هاربرت ساخته می شود که معمار معروف بریتانیایی سر رابرت مک آلپین را در اختیار دارد .
حساسیت بالای ساخت مقر دیپلماتیک آمریکا در انگلستان بدین معناست که جزئیات مربوط به آن محرمانه است. با این وجود، بر خلاف چیزگراتر، ظاهرا تامین پیچ و مهره ها خارج از قرارداد سورفیلد بوده است ، بهرحال جایگزین کردن پیچ ها به این شرکت اعلام شده است.
مشکل با پیچ های این شرکت از آنجایی پررنگ شد که نوامبر سال گذشته دوقطعه فلزی –هر کدام به اندازه ی بازوی یک انسان بالغ- از ارتفاع ۷۳۸فوتی به پایین افتادند :یکی از آنها در زمین فرو رفت و دیگری به لبه های ابر سازه گیر کرد.
چندی بعد پیچ سوم سقوط کرد که با توری محافظی که پس از حادثه اول نصب شده بود، مهار شد.در این حوادث کسی صدمه ندید.
البته نقصان این پیچ ها –که بر آمدگی ها را به سازه اصلی متصل میکردند- در مقاومت ساختار اصلی سازه تاثیری نداشت.
تحقیقات بر روی پیچ ها نشان داد که علت اصلی شکست آنها “تردی هیدروژنی” بوده است که در فولادهای با استحکام بالا دیده می‌شود و در اثر آن استحکام کششی فولاد کاهش زیادی می‌یابد. این فرایند زمانی رخ می دهد که اتم های هیدروژن به سطح فلز نفوذ کرده منجربه ایجاد ترک، کاهش انعطاف‌پذیری و در نهایت شکست و تخریب پیچ می‌شود. شکست پیچ بدلیل تردی هیدروژنی معمولا غیرقابل پیش‌بینی و گاه فاجعه ‌بار است. دلیل آن این است که برای شکسته شدن،به اعمال نیروی خارجی نیازی نیست و وجود تنش های تنش‌هایی پس ماند می‌تواند به عنوان منبع اعمال تنش عمل کند. آستانه که سبب ترک می‌شود معمولا کمتر از تنش تسلیم است بنابراین ماده بدون اینکه تغییر شکل ظاهری محسوسی دهد به طور ناگهانی و در واقع بخاطر یک شکست داخلی تخریب می ‌شود. مقدار تردی هیدروژنی به مقدار هیدروژن و مدت زمانی که پیچ در معرض آن قرار گرفته وابسته است. هیدروژن که از نظر شعاع اتمی خیلی کوچک است قابلیت نفوذ به درون پیچ در طی فرآیند ساخت یا عملیات های انجام گرفته روی آن و یا در حین به کاربری قطعه را دارد. عملیات هایی چون اسیدشوی، آبکاری الکتریکی و آبکاری گالوانیزه گرم که سطح فولاد را در معرض هیدروژن آزاد قرارمی‌دهند ماده را مستعد جذب و نفوذ هیدروژن می‌کنند. وجود مقادیر ناچیزهیدروژن می‌تواند منجر به بروز تردی هیدروژنی در مواد و فولادهای با استحکام بالا شود ( مثلا گرید ۱۰٫۹).

پیچ شش گوش
استادبولت
پیچ آلن
بولت صفحه ستون
مهره چشمی
مهره مربعی
مهره باریک
مهره واشردار
سرخزینه
یوبولت
خودکار
سرمته ای
پیچ چشمی
پیچ تی
رول بولت
مهره خروسکی
مهره قفلی
مهره شش گوش
واشر تخت HV
واشر تخت آهنی
واشر فنری
مهره کاسه نمدی
مهره سربسته
مهره جوشی
پیچ اتاقی
مهره بلند
پیچ استوانه
مهره تی
پیچ دوسره
پیچ آلن مغزی
پیچ استیل
مهره استیل
واشر استیل
پیچ متری
پیچ خروسکی
مهره چاکدار
مهره گرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *