تاریخچه سیم بکسل

تاریخچه سیم بکسلReviewed by پیچ ومهره گروه صنعتی غفاری on Dec 21Rating: 4.0تاریخچه سیم بکسلتاریخچه سیم بکسل

تاریخچه سیم بکسل

استفاده از طناب برای کارها و فعالیت روزمره انسان از دیرین و قرن های پیشین، قدمت دارد، که احتمالا به دوران ماقبل تاریخ برمی گردد، زمانی که انسانهای اولیه برای بستن ، اتصال، کشیدن و حمل کردن و بالابردن اجسام (مانند بالابر های امروزی) از چیزی مانند طناب استفاده می کردند.

شاید این احتمال وجود داشته باشد که استفاده انسانهای اولیه از چیزی مثل “طناب” به صورت طبیعی و ساخته شده از گیاهان مانند درخت انگور، الیافی از درخت خرما و مانند این ها بوده، پس از بررسی کارشناسان بر روی یک فسیل که از قرون پیشین پیدا شده نشان داد که:

“قدمت وجود طناب حدود ۱۵٫۰۰۰ سال قبل از میلاد بوده است”

“ مصریان باستان احتمالا” از اولین و متمدن ترین انسانهایی بودند که با روشهای گوناگون موفق به ساختن طناب از پاپیروس، پوسته های درخت خرما، کتان، نی، چرم و پوست و موی حیوانات شدند، در این صورت تولید طناب به حدود ۳٫۵۰۰ الی ۴٫۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. در اواسط (بین قرن ۱۳ تا ۱۸) از طناب یا اصطلاحا” “Ropewalks” به غیراز کارهای روزمره، در معادن و دریانوردی و ساختمان سازی (مانند بالابر) استفاده می شد.

لئوناردو دا وینچی طراح و معمار نامدار ایتالیایی طرح اولیه دستگاه بافت طناب را تهیه کرد که همانند بسیاری از طرحها و اختراعات او هرگز ساخته نشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *