جنس واستاندارد پیچ آلن

خراب شدن پیچ

خراب شدن پیچ

خراب شدن پیچ:

یک باید مهم برای پیشگیری! به هر قیمتی که شده.کارکردن با پیچ و مهره شاید به نظر خیلی راحت و پیش پا افتاده بنظر برسد.

ولی در واقع حصول اطمینان از اینکه اتصالات درست بهم وصل شده باشندازاهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، اینکه مطمئن شویم که در آینده صدمه ای بخاطر بدبستن پیچ و مهره به قطعه وارد نشود. بله بد بستن و استفاده نادرست از پیچ و مهره میتواند بشدت خطر آفرین باشد.

چرا پیچها خراب میشوند؟

دلایل زیادی وجود دارند که منجر به خرابی پیچ و در مجموع عدم عملکرد صحیح پیچ یا مهره و در نهایت اتصالات میشوند.یکی از متداول ترین این عوامل فشار وارده بر پیچ است .چنانچه برای بستن پیچ فشار بیش از حد نیاز وارد شود ممکن است قطعه و یا خود پیچ و مهره آسیب ببینند.آسیب هایی که بر خود پیچ وارد میشوند مثل هرز شدن رزوه ها ، هرز شدن گل پیچ ، کنده شدن گل پیچ . و آسیب هایی که به قطعه وارد میشود مثل له شدن ، ترک برداشتن ،شکستن ، دفرمه شدن

.

دلیل دیگر میتواند انتخاب نادرست و یا تشخیص نادرست در جنس پیچ باشد.که باعث شود نتواند فشار لازم را تحمل کند.در رابطه با جنس میتوان به پوشش هم اشاره کرد . چرا که اگر پیچ پوشش مناسب نداشته باشد و دچار خوردگی و زنگ زدگی شود میتواند منجر به شکستن پیچ بشود.لرزش هم میتواند صدمات قابل توجهی به پیچ وارد کند ،بدین ترتیب که پیچ یا مهره شل میشود و سبب از هم گسیختگی اتصال میشود.

در نهایت یک احتمال بسیار قوی ،عدم رعایت مراحل صحیح در بستن پیچ و مهره می باشد.اینکه فقط با آچار و پیچ گوشتی آشنا باشیم کفایت نمیکند.بلکه باید اطلاعات دقیقی از جنس و نوع و نحوه کار با پیچ و مهره داشته باشیم تا مطمئن شویم که اتصال مورد نظر انسجام و قدرت کافی برای تحمل بار و مهمتر از آن باقی ماندن و نشکستن درآینده را دارد.پیچ شش گوش, استادبولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون, مهره چشمی, مهره مربعی, مهره باریک, مهره واشردار, سرخزینه, یوبولت, خودکار, سرمته ای, پیچ چشمی, پیچ تی, رول بولت, مهره خروسکی, مهره قفلی, مهره شش گوش, واشر تختHV ,واشر تخت آهنی ,واشر فنری ,مهره کاسه نمدی ,مهره سربسته ,مهره جوشی ,پیچ اتاقی ,مهره بلند ,پیچ استوان

انواع پيچ و مهره

پیچ و مهره چرخ خودرو

 

پیچ و مهره چرخ خودرو

مهمترین چیز برای نگهداری صحیح ازرینگ و لاستیک ومجموعه چرخ چیست؟
آچار چرخ مناسب، یک قوطی گریس یا برس؟
البته فاکتورهای زیادی عملکرد اجزای مجموعه چرخ را تحت تاثیر قرار میدهد. آیا سطح بسته شدن چرخ تمیز و عاری از غبار است؟ آیا چرخ از مواد خرنده ای که از سطح جاده به روی اجزای چرخ پاشیده می شود مبرا است؟ آیا رنگی که بر روی رینگ چرخ پاشیده شده است خیلی ضخیم است؟ آیا رینگ و چرخ بالانس شده اند؟ وقتی صحبت از نگهداری چرخ باشد همه این سوالها ممکن است به ذهن خطور کند.
اما از همه این ها مهم تر پیچ ها مهره ها و رزوه های آنهاست. زمانی که صحبت از رزوه پیچ و مهره ها می شود مسئله آسان به نظر میرسد با این وجود کار گذاشتن دقیق پیچ و اعمال نیروی مناسب برای بستن پیچ امری بسیار مهم و حیاتی است و در واقع نحوه بست پیچ و مهره ها مشخص می کند که آیا چرخ ها از امنیت کافی برخوردار هستند یا خیر. هر ساله فراخوان های زیادی توسط شرکت های مختلف خودرو سازی مبنی بر امکان درست بسته نشدن پیچ ها صورت می پذیرد. که البته در این مورد به دلیل در دسترس بودن پیچ و مهره ها کاربر می تواند پیچ ها را باز و بسته کند. اما در بسیاری از موارد صاحب خودرو از وجود اشکال در پیچ و مهره های قسمت های مختلف خودرو قافل می ماند.
عواملی که می تواند پیچ ها ی چرخ را تحت تاثیر قرار بدهد شامل شل بستن پیچ ها که منجر به لقی و از بین رفتن رزوه ها خواهد شد ، زنگ زدگی و خوردگی پیچ و مهره ها و فشار بیش از حد جهت بستن مهره ها که منجر به هرز شدن رزوه ها می شود است.
به خاطر داشته باشید در مورد جلوگیری از خوردگی پاک کردن مرتب مجموعه چرخ و پیچ و مهره های آن ازکثیفی ها و استفاده از روانکار های مناسب بسیار موثر خواهد بود. در مورد درست بسته شدن و اعمال فشار مناسب بهتر است از ابزار مرتبت استفاده کرد. هر از چند گاهی با برسی چرخ خودرو و پیچ و مهره آن از عدم وجود مواردی که چرخ شما را خراب خواهد کرد اطمینان حاصل کنید.

پیچ شش گوش
استادبولت
پیچ آلن
بولت صفحه ستون
مهره چشمی
مهره مربعی
مهره باریک
مهره واشردار
سرخزینه
یوبولت
خودکار
سرمته ای
پیچ چشمی
پیچ تی
رول بولت
مهره خروسکی
مهره قفلی
مهره شش گوش
واشر تخت HV
واشر تخت آهنی
واشر فنری
مهره کاسه نمدی
مهره سربسته
مهره جوشی
پیچ اتاقی
مهره بلند
پیچ استوانه
مهره تی
پیچ دوسره
پیچ آلن مغزی
پیچ استیل
مهره استیل
واشر استیل
پیچ متری
پیچ خروسکی
مهره چاکدار
مهره گرد

 

۰۲۱۵۵۳۷۷۰۹۲

مشخصات فنی استادبولت

عملکرد پیچ و مهره

پیچ شش گوش, استادبولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون, مهره چشمی, مهره مربعی, مهره باریک, مهره واشردار, سرخزینه, یوبولت, خودکار, سرمته ای, پیچ چشمی, پیچ تی, رول بولت, مهره خروسکی, مهره قفلی, مهره شش گوش, واشر تختHV ,واشر تخت آهنی ,واشر فنری ,مهره کاسه نمدی ,مهره سربسته ,مهره جوشی ,پیچ اتاقی ,مهره بلند ,پیچ استوانه ,مهره تی ,پیچ دوسره ,پیچ آلن مغزی ,پیچ استیل ,مهره استیل ,واشر استیل ,پیچ متری ,پیچ خروسکی ,مهره چاکدار ,مهره گرد
عملکرد پیچ و مهره و هزینه های ناشی از محاسبات نادرست

شرکت سور فیلد به دلیل عدم عملکرد صحیح پیچ و مهره های به کار گرفته شده در ساختمان چیزگراتر ۱ میلیون پوند متضرر می شود:
شرکت سور فیلد پیمانکار اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ساختمان چیز براتر اعلام کرد جایگزینی پیچ و مهره های ساختمان لیدن هال در لندن تا کنون بالغ بر ۱ میلیون پوند هزینه در بر داشته است.
از سال ۲۰۱۳ سه عدد از پیچ و مهره هایی که در ساختمان چیزگراتر دچار شکست پیچ شده اند هزینه های مالی و زمان در پی داشته است. عملیات ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره بر اساس برنامه زمانبندی شده در حال پیشروی است و مسئولین معتقدند مشکل موجود به واسطه استفاده نادرست از پیچ و مهره ها سود سال جاری را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. با شکست همین سه پیچ و مهره شرکت سور فیلد مجبور شد تمام پیچ و مهره های بسته شده را باز کرده و جایگزین نماید.
پیچ و مهره و الزام وجود پیچ و مهره

بدون استفاده از پیچ و مهره چگونه می توان اجزای یک خودرو را بهم متصل کرد؟در هر کابینت آشپزخانه ده ها پیچ به کار میرود،لوازم آشپزخانه ، اجاق گاز و یخچال و حتی چراغی که از سقف آویزان است ! احتمالا یک نوعی از انکر بولت (یا همان رول بولت یا بهتر بگوییم اکسپنشن بولت)مجموعه چراغ را به سقف متصل می کند و اگر حداقل از یک لامپ و یک سیم وسرپیچ استفاده شده باشد خود سرپیچ داخل آن حداقل از ۲ پیچ و مهره برای بستن سیمهای فاز و نول استفاده شده است!

در واقع قطعه ای که تقریبا در تمامی صنایع کاربرد دارد و بی شک اگر پرمصرف ترین قطعه نباشد جزو پرمصرف ترین هاست ، قطعه ایست به نام پیچ !

اما این قطعه حساس در طول تاریخ پیدایش خود فراز و نشیب های بسیاری داشته است. صرف نظر از گمانه زنی ها در مورد مبدا پیدایش ، تولید پیچ بطور حرفه ای برای کاربرد صنعتی حدود یک قرن است که رونق پیدا کرده است پیچ ها در ابتدا با سر چهار گوش تولید می شدند و سپس پیچ شش گوش متداولتر شد .دستگاههای تولید پیچ در واقع نوعی دستگاه تراش بوده اند و شکل گل پیچ معمولا یا تراشیده میشده یا فورج گرم….اما امروزه این دستگاه ها ، کار فرم دهی پیچ را به صورت تمام اتوماتیک از برش طولی گرفته تا فورج سرد و رزوه زنی، انجام می دهند.

همه روزه پیچ ها و مهره هایی با شکل های جدیدتری طراحی می شوند وبر پیچیدگی و کارایی آنها افزوده می شود. با پیچیده تر شدن پیچ و مهره کار تولید آنها سخت تر می شود اما هر گاه طرحی برای

تولید کشیده میشود ، ایده ای برای تولید آن وجود خواهد داشت!

انواع پيچ و مهره

مهره و پیچ

مقالات پیش رو درباره انواع مختلف پیچ و مهره های کاربردی در موتورخانه ی کشتی های تجاری بحث می کند . روش های مختلف دنده زنی و بستن پیچ در کشتی ، و همینطورنگهداری پیچ و مهره نیز مورد بحث قرار می گیرند .چگونگی باز کردن استاد
خراب شدن پیچ
یک باید مهم برای پیشگیری! به هر قیمتی که شده.کارکردن با پیجچ و مهره شاید به نظر خیلی راحت و پیش پا افتاده بنظر برسد.
آموزش و پژوهش در موفقیت صنایع و اشخاصی که کار آنها با صنایع مرتبط می باشد نقش کلیدی دارد
و بدون شک آموزش های مرتبط با پیچ و مهره از این قاعده مستثنی نیست.بر اساس تحقیقات انجام شده، بیش از نیمی از تولید کنندگان بر این باورند که فقدان مهارت جلوی بیشرفت کمپانی آنها را گرفته است.نیروی کار آموزش دیده و با سواد می
برای پیچ و مهره ی برند خود ارزش قائل شویم
در دوران شبکه های اجتماعی و وبسایتها و سفارشهای اینترنتی و آنلاین اینکه یک برند چیزی را کمتر از آنچه که سفارش گرفته ارسال کند بسرعت نمایان میشود، مردم آنها را سرزنش می کنند و اگر کار بیخ پیدا کند علاوه بر ازدست …
تولید کننده پیچ و مهره
پیچ های ساختمان چیز گراتر را تامین کرده بود و در آن پروژه پیچ هایش رد شده بود ، اکنون باید پیچ های ساختمان در حال احداث سفارت آمریکا را جایگزین کند
پیچ و مهره های کمربند ایمنی
شرکت هولدن برای ۵۰۰۰ خودروی باری سبک فراخوان داده است . این فراخوان برای بررسی قلاب های کمربند ایمنی صندلی های تاشو صورت گرفته است.
پیچ شش گوش ۸٫۸ یا پیچ شش گوش ۵٫۶؟
متروی شمالی نیویورک مجبور به تعویض هزاران پیچ آهنی با پیچ فولادی شده است ، چرا که پیچ های آهنی گرید ۵٫۶ برای این واگن ها ضعیف بوده اند.گرچه مسئولین متروی شمالی و تامین کننده پیچ و مهره گفته اند که پیچ ها استانداردهای…
قیمت پیچ و مهره
عوامل موثر در قیمت پیچ و مهره می تواند شامل عوامل زیر باشد: ۱-جنس پیچ و مهره: پیچ و مهره ممکن است بسته به شرایط پیچ و مهره آهنی ،پیچ و مهره فولادی ، پیچ و مهره مسی ،پیچ و مهره برنجی ،پیچ و مهره استنلس استیل ،پیچ و مهره
پیچ و مهره و الزام وجود پیچ و مهره
بدون استفاده از پیچ و مهره چگونه می توان اجزای یک خودرو را بهم متصل کرد؟در هر کابینت آشپزخانه ده ها پیچ به کار میرود،لوازم آشپزخانه ، اجاق گاز و یخچال و حتی چراغی که از سقف آویزان است ! احتمالا یک نوعی از انکر بولت…
انکر بولت،رول بولت و استاد بولت یا پیچ
در لفظ انگلیسی دو لغت Bolt و Screw هر دو در فارسی “پیچ” ترجمه شده اند. گر چه کار شناسان امر کاربردکاربرد این الفاظ را در زبان انگلیسی متفاوت می دانند : بطور کلی پیچ هایی که به همراه یک مهره بسته می شوند را بولت Bolt…
پیچ و مهره چرخ خودرو
مهمترین چیز برای نگهداری صحیح ازرینگ و لاستیک ومجموعه چرخ چیست؟ آچار چرخ مناسب، یک قوطی گریس یا برس؟
حادثه آتش سوزی قطار به علت باز شدن پیچ و مهره بست شلنگ سوخت
قطار باربری حمل ذغال سنگ به دلیل شکست پیچ و مهره های یکی از واگن ها در آتش سوخت. زمانی که شعله های آتش از لوکوموتیو زبانه کشید حالت استراری اعلام شد و خدمه قطار باربری پاسفیک نشنال مجبور به واکنش در برابر آتش شدند. این
عملکرد پیچ و مهره و هزینه های ناشی از محاسبات نادرست
شرکت سور فیلد به دلیل عدم عملکرد صحیح پیچ و مهره های به کار گرفته شده در ساختمان چیزگراتر ۱ میلیون پوند متضرر می شود:
ریسک پذیری های پیچ و مهره در خودرو
فراخوان سه خودروی نیسان پاسفایندر ۲۰۱۴-۲۰۰۱۵ ، روژ و اینفینیتی کیو ایکس ۶۰ برای سفت کردن پیچ هایی که محکم بسته نشده بودند.
استاندارد جدید پیچ و مهره های سازه ای – پیچ و مهره اسکلت فلزی
استاندارد جدید ASTM مشخصات پیچ و مهره های سازه ای را تلفیق می کند. استاندارد جدید ASTM استاندارد های رایج پیچ و مهره های سازه ای را در بر خواهد داشت و تلفیقی از شش استاندارد کنونی پیچ و مهره خواهد بود. با در نظر گرفتن
تولید کننده پیچ و مهره یا مونتاژ قطعه
کمپانی فورد بدلیل وجود مشکل بالقوه پیچ های بکاررفته در کمربند ایمنی خودروهای ون باری ۲۰۱۴ فراخوان داده است.
پیچ و مهره خودرو
شرکت تویوتا برای خودروی ۲۲۶ – yaris ، ۲۰۱۵ خود فراخوان داده است چرا که ممکن است پیچهای محورهای عقب این خودرو مناسب بسته نشده باشند . این پیچ ها ممکن است هنگام عملکرد چرخها شل شوند و باعث قفل شدن ناگهانی چرخها و یا…
تولید کننده انکربولت
تولید کننده انکر بولتهایی که در سال ۲۰۱۳ در پل Bay شکستند هیچگاه به شرکت کالترانس نگفته بود بولتهایی را که در سال ۲۰۰۹ برای پل واشنگتن استیت تهیه کرده بودند هم ، همان مشکل را داشته است . خطایی که ۴۵ میلیون دلار هزینه….
پیچ و مهره در صنایع هوانوردی
بزرگترین مشکل پیش روی پیچ و مهره ها در طراحی بدنه هواپیما چیست ؟ آیا صرفا ایجاد یک سوراخ قطعات را با یک ابزار به هم پیچ و مهره کردن کافی است ؟ بنظر می رسد بحث و سختی دیگری نداشته باشد ؛ اما استیو پک مدیر استراتژی…
شکست پیچ یک چهارم اینچی دلیل احتمالی سقوط هواپیما
محققان بر این باورند که سقوط هواپیما در ماه ژوئن ۲۰۱۴ به دلیل شکست یکی از پیچ های هواپیما بوده است. (NTSB)هیئت بین المللی ایمنی حمل و نقل با انشار بیانیه ای در هفتم ژوئن
اتصال سازه ها با استفاده از پیچ و مهره-۲
مکانیک انتقال نیرو : بیشترین کاربرد اتصالات مکانیکی ( پیچ و مهره ، پین و پرچ …. ) در سازه هایی است که فشار بر محور پیچ عمود میباشد ( شکل ۲٫۱ ) در چنین شرایطی نیروی اصلی در پیچ برش است . کاربرد سازه هایی که اتصال …
جدولِ مقایسۀ اسکلتِ پیش‌ساختۀ پیچ و مهره‌ای با روشِ ساختِ و نصب به‌صورت جوشی
اسکلت‌های فلزیِ پیچ و مهره‌ای-جدولِ مقایسۀ اسکلتِ پیش‌ساختۀ پیچ و مهره‌ای با روشِ ساختِ و نصب به‌صورت جوشی
استاندارد A490 – پیچ A490
تولید پیچ فولادی A490 ASTM در سایزهای m14 تا m36 و تا طول ۳۰۰mm به همراه مهره و واشر مربوطه – کاربرد در صنایع مختلف نفت و گاز و پتروشیمی ، پل سازی ، صنعت ساختمان ، سازه های فلزی و اسکلت فلزی و …
پیچ و مهره های سازه ای
کاربرد پیچ و مهره های فولادی با گرید های ۸٫۸ و۱۰٫۹ در سازه های فولادی
پیچ و مهره های نفت و گاز و پتروشیمی
استاد بولت جزء لاینفک بخش مکانیکال تجهیزات پالایشگاهی می باشد . امروز فناوری تولید انواع پیچ های پالایشگاهی در ایران به حد مطلوب استاندارد رسیده است و انواع استاد بولتها در استانداردهای …
طراحی پیچ و مهره برای سازه فلزی
پیچ و مهره ، پین و پرچ جزء ابتدایی ترین اتصالات برای وصل کردن سازه های فلزی به یکدیگر می باشند . این اتصالات در مقایسه با اتصالات جوشی با مشکلات کمتری مواجه هستند و نیز به لحاظ اقتصادی ارزانتر می باشند .
اتصال سازه ها با استفاده از پیچ و مهره
از آنجاییکه امروزه اتصالات پیچ و مهره ای به دیگر اتصالات ترجیح داده می شوند ، تمرکز خود را بر روی این نوع اتصال و قابلیت آنها خواهیم گذاشت . نوع پیچ ها : پیچ ها از لحاظ نوع،توسط استانداردهایی نظیر / ASTM: (ASTM A307- A
دلایل برتری پیچ و مهره نسبت به اتصال با جوش
سرعت نصب و اجرای اتصالات پیچ و مهره ای نسبت به اتصالات جوشی بسیار بالاتر می باشد ؛ چرا که در یک اتصال جوشی ساخت اسکله بعد از تخریب و اجرای فونداسیون می باشد ، حال آنکه در یک اسکلت پیچ و مهره ای ساخت اسکله در هر زمانی…
دلایل برتری پیچ و مهره نسبت به پین و پرچ
نکته قابل توجه در مورد پرچ که باعث شده است در مقایسه با پیچ و مهره کارایی خود را از دست بدهد ، این است که پرچ نیروی گیرنده متناقضی از طرفین وارد میکند که تشخیص ظرفیت اصطکاکی نیروی برشی با مشکل مواجه می شود حال آنکه…
پیچ شش گوش, استادبولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون, مهره چشمی, مهره مربعی, مهره باریک, مهره واشردار, سرخزینه, یوبولت, خودکار, سرمته ای, پیچ چشمی, پیچ تی, رول بولت, مهره خروسکی, مهره قفلی, مهره شش گوش, واشر تختHV ,واشر تخت آهنی ,واشر فنری ,مهره کاسه نمدی ,مهره سربسته ,مهره جوشی ,پیچ اتاقی ,مهره بلند ,پیچ استوانه ,مهره تی ,پیچ دوسره ,پیچ آلن مغزی ,پیچ استیل ,مهره استیل ,واشر استیل ,پیچ متری ,پیچ خروسکی ,مهره چاکدار ,مهره گرد

خرید مهره

تولید کننده مهره

تولید کننده پیچ و مهره ای که پیچ های ساختمان چیز گراتر را تامین کرده بود و در آن پروژه پیچ هایش رد شده بود ، اکنون باید پیچ های ساختمان در حال احداث سفارت آمریکا را جایگزین کند.
همان شرکتی که پیچ هایش در پروژه آسمانخراش چیزگراتر رد شده بود ،حال با اصلاحات پروژه ششصد میلیون پوندی ساختمان جدید سفارت آمریکا در لندن با مشکل مواجه شده است.
شرکت فولاد سورفیلد، که پس از تحمل خسارت شش میلیون پوندی بولت های چیزگراتر که شکسته شدند ، دچار مشکلات تازه ای با پروژه دیگری در لندن رو برو شده است.
گویا این شرکت بایدهزاران پیچ مشکوک به ایراد را در ساختمان جدید سفارت آمریکا که در واکس هال در حال ساخت است را جایگزین نماید چرا که در برخی از آنها ایراداتی مشاهده شده است.
ظاهرا ایرادها مربوط به طبقه های فوقانی ساختمان مکعبی شکل است، ساختمانی که با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰میلیون پوند بزرگترین سفارت ایالات متحده در غرب خواهد بود.
طرف قرارداد سورفیلد است اما ظاهرا پیچ ها تولید این شرکت نیستند.
ساختمان سفارت- که در یک سمت آن “خندق” تعبیه شده است-توسط گروه ساختمانی بی ال هاربرت ساخته می شود که معمار معروف بریتانیایی سر رابرت مک آلپین را در اختیار دارد .
حساسیت بالای ساخت مقر دیپلماتیک آمریکا در انگلستان بدین معناست که جزئیات مربوط به آن محرمانه است. با این وجود، بر خلاف چیزگراتر، ظاهرا تامین پیچ و مهره ها خارج از قرارداد سورفیلد بوده است ، بهرحال جایگزین کردن پیچ ها به این شرکت اعلام شده است.
مشکل با پیچ های این شرکت از آنجایی پررنگ شد که نوامبر سال گذشته دوقطعه فلزی –هر کدام به اندازه ی بازوی یک انسان بالغ- از ارتفاع ۷۳۸فوتی به پایین افتادند :یکی از آنها در زمین فرو رفت و دیگری به لبه های ابر سازه گیر کرد.
چندی بعد پیچ سوم سقوط کرد که با توری محافظی که پس از حادثه اول نصب شده بود، مهار شد.در این حوادث کسی صدمه ندید.
البته نقصان این پیچ ها –که بر آمدگی ها را به سازه اصلی متصل میکردند- در مقاومت ساختار اصلی سازه تاثیری نداشت.
تحقیقات بر روی پیچ ها نشان داد که علت اصلی شکست آنها “تردی هیدروژنی” بوده است که در فولادهای با استحکام بالا دیده می‌شود و در اثر آن استحکام کششی فولاد کاهش زیادی می‌یابد. این فرایند زمانی رخ می دهد که اتم های هیدروژن به سطح فلز نفوذ کرده منجربه ایجاد ترک، کاهش انعطاف‌پذیری و در نهایت شکست و تخریب پیچ می‌شود. شکست پیچ بدلیل تردی هیدروژنی معمولا غیرقابل پیش‌بینی و گاه فاجعه ‌بار است. دلیل آن این است که برای شکسته شدن،به اعمال نیروی خارجی نیازی نیست و وجود تنش های تنش‌هایی پس ماند می‌تواند به عنوان منبع اعمال تنش عمل کند. آستانه که سبب ترک می‌شود معمولا کمتر از تنش تسلیم است بنابراین ماده بدون اینکه تغییر شکل ظاهری محسوسی دهد به طور ناگهانی و در واقع بخاطر یک شکست داخلی تخریب می ‌شود. مقدار تردی هیدروژنی به مقدار هیدروژن و مدت زمانی که پیچ در معرض آن قرار گرفته وابسته است. هیدروژن که از نظر شعاع اتمی خیلی کوچک است قابلیت نفوذ به درون پیچ در طی فرآیند ساخت یا عملیات های انجام گرفته روی آن و یا در حین به کاربری قطعه را دارد. عملیات هایی چون اسیدشوی، آبکاری الکتریکی و آبکاری گالوانیزه گرم که سطح فولاد را در معرض هیدروژن آزاد قرارمی‌دهند ماده را مستعد جذب و نفوذ هیدروژن می‌کنند. وجود مقادیر ناچیزهیدروژن می‌تواند منجر به بروز تردی هیدروژنی در مواد و فولادهای با استحکام بالا شود ( مثلا گرید ۱۰٫۹).پیچ شش گوش, استادبولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون, مهره چشمی, مهره مربعی, مهره باریک, مهره واشردار, سرخزینه, یوبولت, خودکار, سرمته ای, پیچ چشمی, پیچ تی, رول بولت, مهره خروسکی, مهره قفلی, مهره شش گوش, واشر تختHV ,واشر تخت آهنی ,واشر فنری ,مهره کاسه نمدی ,مهره سربسته ,مهره جوشی ,پیچ اتاقی ,مهره بلند ,پیچ استوانه ,مهره تی ,پیچ دوسره ,پیچ آلن مغزی ,پیچ استیل ,مهره استیل ,واشر استیل ,پیچ متری ,پیچ خروسکی ,مهره چاکدار ,مهره گرد

تفاوت پیچ شش گوش تمام دنده بانیم دنده

پیچ شش گوش ۸٫۸ یا پیچ شش گوش ۵٫۶؟

پیچ شش گوش ۸٫۸ یا پیچ شش گوش ۵٫۶؟

متروی شمالی نیویورک مجبور به تعویض هزاران پیچ آهنی با پیچ فولادی شده است ، چرا که پیچ های آهنی گرید ۵٫۶ برای این واگن ها ضعیف بوده اند.گرچه مسئولین متروی شمالی و تامین کننده پیچ و مهره گفته اند که پیچ ها استانداردهای لازم FRA (اداره خط آهن فدرال) را داراست و از این پیشنهاد NTSB(کمیته ملی ایمنی حمل و نقل) تعجب کرده اند.
NTSBاعلام کرده است که تحقیقات انجام شده بر حادثه می ۲۰۱۳ که به خروج قطار از ریل انجامید ، حاکی از آن است که در برخورد قطار مجموعه چرخ از هم جدا شده و باعث شده است که بقیه واگن ها از ریل خارج شوند.
شرح سانحه:
ساعت ۱۸:۱۰ به وقت محلی قطار مسافری خط متروی شمالی از ایستگاه ترمینال مرکزی گراند در نیویورک به سمت ایستگاه یونیون در نیوهاون بین ایستگاههای فیرفیلد و بریج پورت از ریل خارج می شود و ۸ واگن اان با قطاری که از کنار آن عبور میکرد برخورد میکند.لوکوموتیوران روبرویی با کشیدن ترمزهای اضطراری توانسته بود قبل از برخورد سرعت را از ۷۰ مایل به ۲۳ مایل در ساعت کاهش دهد.این حادثه حداقل ۷۰ زخمی بر جای گذاشت.
واگن ها:
واگن های هردو قطار مدل M8ساخت شرکت کاواساکی بوده اند که شرکت متروی شمالی و کانکتی کات تعداد ۴۲۵ دستگاه از این واگن هال را در سال ۲۰۰۶ برای خط نیوهاون به قیمت ۱٫۸بیلیون دلار خریداری کرده است.که تقریبا تمامی این واگن ها تحویل داده شده و در حال بهره برداری هستند.

پیچ های ضعیف!
در زمان حادثه خروج قطار در سال ۲۰۱۳، NTSB اعلام کرد که تمامی پیچهای کار گذاشته شده در یکی از مجموعه چرخها شکسته اند،
که باعث شده که مجموعه چرخ به سمت واگن قطار دیگر پرتاب شود و مسافران را به خطر بیاندازد.
آزمایشی که روی پیچ های ۱٫۲۵ اینچی واگن های M8 صورت گرفت نشان داده است که تحت فشار ۹۵۲ft-lbs بسته شده اند در حالی مقررات فدرال ۲۵۰۰۰۰lbs تعیین کرده است!
آژانس NTSB میگوید که مشتاقانه پیگیر تحقیق و ارائه پیشنهادات مناسب در چنین مواردی است ، چرا که رسالت این آژانس جلوگیری از سوانح و نجات جان انسانهاست.

راه حل:
متخصصان امر می گویند تنها راه حل ، اعمال فشار بر متروی شمالی
جهنت جایگزین کردن پیچ ها می باشد. اما سئوال اینجاست ، آیا FRA که پیشتر استاندارد بودن طراحی واگن M8 را تایید کرده است به پیشنهاد NTSB جامه عمل می پوشاند یا نه؟

پیچ شش گوش, استادبولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون, مهره چشمی, مهره مربعی, مهره باریک, مهره واشردار, سرخزینه, یوبولت, خودکار, سرمته ای, پیچ چشمی, پیچ تی, رول بولت, مهره خروسکی, مهره قفلی, مهره شش گوش, واشر تختHV ,واشر تخت آهنی ,واشر فنری ,مهره کاسه نمدی ,مهره سربسته ,مهره جوشی ,پیچ اتاقی ,مهره بلند ,پیچ استوانه ,مهره تی ,پیچ دوسره ,پیچ آلن مغزی ,پیچ استیل ,مهره استیل ,واشر استیل ,پیچ متری ,پیچ خروسکی ,مهره چاکدار ,مهره گرد,

مهره اسکلت فلزی
استاندارد جدید ASTM مشخصات پیچ و مهره های سازه ای را تلفیق می کند. استاندارد جدید ASTM استاندارد های رایج پیچ و مهره های سازه ای را در بر خواهد داشت و تلفیقی از شش استاندارد کنونی پیچ و مهره خواهد بود. با در نظر گرفتن
تولید کننده پیچ و مهره یا مونتاژ قطعه
کمپانی فورد بدلیل وجود مشکل بالقوه پیچ های بکاررفته در کمربند ایمنی خودروهای ون باری ۲۰۱۴ فراخوان داده است.
پیچ و مهره خودرو
شرکت تویوتا برای خودروی ۲۲۶ – yaris ، ۲۰۱۵ خود فراخوان داده است چرا که ممکن است پیچهای محورهای عقب این خودرو مناسب بسته نشده باشند . این پیچ ها ممکن است هنگام عملکرد چرخها شل شوند و باعث قفل شدن ناگهانی چرخها و یا…
تولید کننده انکربولت
تولید کننده انکر بولتهایی که در سال ۲۰۱۳ در پل Bay شکستند هیچگاه به شرکت کالترانس نگفته بود بولتهایی را که در سال ۲۰۰۹ برای پل واشنگتن استیت تهیه کرده بودند هم ، همان مشکل را داشته است . خطایی که ۴۵ میلیون دلار هزینه….
پیچ و مهره در صنایع هوانوردی
بزرگترین مشکل پیش روی پیچ و مهره ها در طراحی بدنه هواپیما چیست ؟ آیا صرفا ایجاد یک سوراخ قطعات را با یک ابزار به هم پیچ و مهره کردن کافی است ؟ بنظر می رسد بحث و سختی دیگری نداشته باشد ؛ اما استیو پک مدیر استراتژی…
شکست پیچ یک چهارم اینچی دلیل احتمالی سقوط هواپیما
محققان بر این باورند که سقوط هواپیما در ماه ژوئن ۲۰۱۴ به دلیل شکست یکی از پیچ های هواپیما بوده است. (NTSB)هیئت بین المللی ایمنی حمل و نقل با انشار بیانیه ای در هفتم ژوئن
اتصال سازه ها با استفاده از پیچ و مهره-۲
مکانیک انتقال نیرو : بیشترین کاربرد اتصالات مکانیکی ( پیچ و مهره ، پین و پرچ …. ) در سازه هایی است که فشار بر محور پیچ عمود میباشد ( شکل ۲٫۱ ) در چنین شرایطی نیروی اصلی در پیچ برش است . کاربرد سازه هایی که اتصال …
جدولِ مقایسۀ اسکلتِ پیش‌ساختۀ پیچ و مهره‌ای با روشِ ساختِ و نصب به‌صورت جوشی
اسکلت‌های فلزیِ پیچ و مهره‌ای-جدولِ مقایسۀ اسکلتِ پیش‌ساختۀ پیچ و مهره‌ای با روشِ ساختِ و نصب به‌صورت جوشی
استاندارد A490 – پیچ A490
تولید پیچ فولادی A490 ASTM در سایزهای m14 تا m36 و تا طول ۳۰۰mm به همراه مهره و واشر مربوطه – کاربرد در صنایع مختلف نفت و گاز و پتروشیمی ، پل سازی ، صنعت ساختمان ، سازه های فلزی و اسکلت فلزی و …
پیچ و مهره های سازه ای
کاربرد پیچ و مهره های فولادی با گرید های ۸٫۸ و۱۰٫۹ در سازه های فولادی
انواع پیچ + معرفی مدل ها براساس عملکرد و شکل

تولید کننده پیچ

تولید کننده پیچ

تولید کننده پیچ و مهره ای که پیچ های ساختمان چیز گراتر را تامین کرده بود و در آن پروژه پیچ هایش رد شده بود ، اکنون باید پیچ های ساختمان در حال احداث سفارت آمریکا را جایگزین کند.
همان شرکتی که پیچ هایش در پروژه آسمانخراش چیزگراتر رد شده بود ،حال با اصلاحات پروژه ششصد میلیون پوندی ساختمان جدید سفارت آمریکا در لندن با مشکل مواجه شده است.
شرکت فولاد سورفیلد، که پس از تحمل خسارت شش میلیون پوندی بولت های چیزگراتر که شکسته شدند ، دچار مشکلات تازه ای با پروژه دیگری در لندن رو برو شده است.
گویا این شرکت بایدهزاران پیچ مشکوک به ایراد را در ساختمان جدید سفارت آمریکا که در واکس هال در حال ساخت است را جایگزین نماید چرا که در برخی از آنها ایراداتی مشاهده شده است.
ظاهرا ایرادها مربوط به طبقه های فوقانی ساختمان مکعبی شکل است، ساختمانی که با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰میلیون پوند بزرگترین سفارت ایالات متحده در غرب خواهد بود.
طرف قرارداد سورفیلد است اما ظاهرا پیچ ها تولید این شرکت نیستند.
ساختمان سفارت- که در یک سمت آن “خندق” تعبیه شده است-توسط گروه ساختمانی بی ال هاربرت ساخته می شود که معمار معروف بریتانیایی سر رابرت مک آلپین را در اختیار دارد .
حساسیت بالای ساخت مقر دیپلماتیک آمریکا در انگلستان بدین معناست که جزئیات مربوط به آن محرمانه است. با این وجود، بر خلاف چیزگراتر، ظاهرا تامین پیچ و مهره ها خارج از قرارداد سورفیلد بوده است ، بهرحال جایگزین کردن پیچ ها به این شرکت اعلام شده است.
مشکل با پیچ های این شرکت از آنجایی پررنگ شد که نوامبر سال گذشته دوقطعه فلزی –هر کدام به اندازه ی بازوی یک انسان بالغ- از ارتفاع ۷۳۸فوتی به پایین افتادند :یکی از آنها در زمین فرو رفت و دیگری به لبه های ابر سازه گیر کرد.
چندی بعد پیچ سوم سقوط کرد که با توری محافظی که پس از حادثه اول نصب شده بود، مهار شد.در این حوادث کسی صدمه ندید.
البته نقصان این پیچ ها –که بر آمدگی ها را به سازه اصلی متصل میکردند- در مقاومت ساختار اصلی سازه تاثیری نداشت.
تحقیقات بر روی پیچ ها نشان داد که علت اصلی شکست آنها “تردی هیدروژنی” بوده است که در فولادهای با استحکام بالا دیده می‌شود و در اثر آن استحکام کششی فولاد کاهش زیادی می‌یابد. این فرایند زمانی رخ می دهد که اتم های هیدروژن به سطح فلز نفوذ کرده منجربه ایجاد ترک، کاهش انعطاف‌پذیری و در نهایت شکست و تخریب پیچ می‌شود. شکست پیچ بدلیل تردی هیدروژنی معمولا غیرقابل پیش‌بینی و گاه فاجعه ‌بار است. دلیل آن این است که برای شکسته شدن،به اعمال نیروی خارجی نیازی نیست و وجود تنش های تنش‌هایی پس ماند می‌تواند به عنوان منبع اعمال تنش عمل کند. آستانه که سبب ترک می‌شود معمولا کمتر از تنش تسلیم است بنابراین ماده بدون اینکه تغییر شکل ظاهری محسوسی دهد به طور ناگهانی و در واقع بخاطر یک شکست داخلی تخریب می ‌شود. مقدار تردی هیدروژنی به مقدار هیدروژن و مدت زمانی که پیچ در معرض آن قرار گرفته وابسته است. هیدروژن که از نظر شعاع اتمی خیلی کوچک است قابلیت نفوذ به درون پیچ در طی فرآیند ساخت یا عملیات های انجام گرفته روی آن و یا در حین به کاربری قطعه را دارد. عملیات هایی چون اسیدشوی، آبکاری الکتریکی و آبکاری گالوانیزه گرم که سطح فولاد را در معرض هیدروژن آزاد قرارمی‌دهند ماده را مستعد جذب و نفوذ هیدروژن می‌کنند. وجود مقادیر ناچیزهیدروژن می‌تواند منجر به بروز تردی هیدروژنی در مواد و فولادهای با استحکام بالا شود ( مثلا گرید ۱۰٫۹).

پیچ شش گوش ۸٫۸ یا پیچ شش گوش ۵٫۶؟

متروی شمالی نیویورک مجبور به تعویض هزاران پیچ آهنی با پیچ فولادی شده است ، چرا که پیچ های آهنی گرید ۵٫۶ برای این واگن ها ضعیف بوده اند.گرچه مسئولین متروی شمالی و تامین کننده پیچ و مهره گفته اند که پیچ ها استانداردهای لازم FRA (اداره خط آهن فدرال) را داراست و از این پیشنهاد NTSB(کمیته ملی ایمنی حمل و نقل) تعجب کرده اند.
NTSBاعلام کرده است که تحقیقات انجام شده بر حادثه می ۲۰۱۳ که به خروج قطار از ریل انجامید ، حاکی از آن است که در برخورد قطار مجموعه چرخ از هم جدا شده و باعث شده است که بقیه واگن ها از ریل خارج شوند.
شرح سانحه:
ساعت ۱۸:۱۰ به وقت محلی قطار مسافری خط متروی شمالی از ایستگاه ترمینال مرکزی گراند در نیویورک به سمت ایستگاه یونیون در نیوهاون بین ایستگاههای فیرفیلد و بریج پورت از ریل خارج می شود و ۸ واگن اان با قطاری که از کنار آن عبور میکرد برخورد میکند.لوکوموتیوران روبرویی با کشیدن ترمزهای اضطراری توانسته بود قبل از برخورد سرعت را از ۷۰ مایل به ۲۳ مایل در ساعت کاهش دهد.این حادثه حداقل ۷۰ زخمی بر جای گذاشت.
واگن ها:
واگن های هردو قطار مدل M8ساخت شرکت کاواساکی بوده اند که شرکت متروی شمالی و کانکتی کات تعداد ۴۲۵ دستگاه از این واگن هال را در سال ۲۰۰۶ برای خط نیوهاون به قیمت ۱٫۸بیلیون دلار خریداری کرده است.که تقریبا تمامی این واگن ها تحویل داده شده و در حال بهره برداری هستند.

پیچ های ضعیف!
در زمان حادثه خروج قطار در سال ۲۰۱۳، NTSB اعلام کرد که تمامی پیچهای کار گذاشته شده در یکی از مجموعه چرخها شکسته اند،
که باعث شده که مجموعه چرخ به سمت واگن قطار دیگر پرتاب شود و مسافران را به خطر بیاندازد.
آزمایشی که روی پیچ های ۱٫۲۵ اینچی واگن های M8 صورت گرفت نشان داده است که تحت فشار ۹۵۲ft-lbs بسته شده اند در حالی مقررات فدرال ۲۵۰۰۰۰lbs تعیین کرده است!
آژانس NTSB میگوید که مشتاقانه پیگیر تحقیق و ارائه پیشنهادات مناسب در چنین مواردی است ، چرا که رسالت این آژانس جلوگیری از سوانح و نجات جان انسانهاست.

راه حل:
متخصصان امر می گویند تنها راه حل ، اعمال فشار بر متروی شمالی
جهنت جایگزین کردن پیچ ها می باشد. اما سئوال اینجاست ، آیا FRA که پیشتر استاندارد بودن طراحی واگن M8 را تایید کرده است به پیشنهاد NTSB جامه عمل می پوشاند یا نه؟

پیچ شش گوش

تولید کننده پیچ و مهره ایران

اگر در جست و جوی کارخانه پیچ و مهره در ایران هستید، ما رضایت مشتری را در اولویت خود قرار می دهیم ،

با توجه به محصول با کیفیت، قیمت رقابتی و تحویل به موقع.

ما به انبوهی از تجربه بین‌المللی و نیروی فروش مستقر در تهران و … افتخار می‌کنیم. کیمیا صنعت یکی از بزرگترین تامین کننده های پیچ و مهره در ایران است.

متداول ترین روش تولید پیچ و مهره در تهران قالب رفت و برگشتی است که در آن پیچ با فشار بسیار بالا بین دو قالب تخت – که یکی از آنها ثابت می ماند – می چرخد . این فرآیند رزوه را بر روی پیچ حک می کند و می تواند صدها پیچ در دقیقه تولید کند. در این مقاله با بزرگترین تولید کننده پیچ و مهره ایران آشنا خواهیم شد. نامی آشنا در بین مشتریان قدیمی:

فرایند پیچ سازی چگونه است؟

به طور معمول، پیچ ها و مهره ها از فولاد به دلیل استحکام و هزینه نسبتا مناسب آن ساخته می شوند.

با این حال، بسته به کاربرد مورد نظر ، پیچ ها و بست ها را می توان از فولاد ضد زنگ، برنج، تیتانیوم و طیف وسیعی از فلزات دیگر نیز تولید کرد .

با تقاضای بالا برای کیفیت محصول، ما به توسعه فرآیند تولید بهتر و کارآمدتر پیچ و مهره برای دستیابی

به ظرفیت متوسط ​​ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تن ادامه می دهیم. طیف محصولات کارخانه پیچ و مهره

ما شامل پیچ های خودکار، پیچ سقفی، پیچ خودکار، پیچ پانل ساندویچ، پیچ های سفارشی مخصوص و غیره است.

پیچ شش گوش
استادبولت
پیچ آلن
بولت صفحه ستون
مهره چشمی
مهره مربعی
مهره باریک
مهره واشردار
سرخزینه
یوبولت
خودکار
سرمته ای
پیچ چشمی
پیچ تی
رول بولت
مهره خروسکی
مهره قفلی
مهره شش گوش
واشر تخت HV
واشر تخت آهنی
واشر فنری
مهره کاسه نمدی
مهره سربسته
مهره جوشی
پیچ اتاقی
مهره بلند
پیچ استوانه
مهره تی
پیچ دوسره
پیچ آلن مغزی
پیچ استیل
مهره استیل
واشر استیل
پیچ متری
پیچ خروسکی
مهره چاکدار
مهره گرد

قیمت پیچ در بازار ایران

درباره انواع مختلف پیچ و مهره

مقالات پیش رو درباره انواع مختلف پیچ و مهره های کاربردی در موتورخانه ی کشتی های تجاری بحث می کند . روش های مختلف دنده زنی و بستن پیچ در کشتی ، و همینطورنگهداری پیچ و مهره نیز مورد بحث قرار می گیرند .چگونگی باز کردن استاد بولت ، بیرون آورنده ی استاد بولت ، باز کردن استاد شکسته یا دفرمه شده و کاربرد گیج دنده

دنده زنی و رزوه ها

رزوه ی پیچ مجمعه ای هماهنگ از برجستگی های دندانه ای شکل روی سطح خارجی یا داخلی یک مقطع استوانه ای شکل است . موضوع رزوه و دنده زنی اهمیت بسزایی در مهندسی صنعت کشتیرانی دارد چرا که تمام موتورها و قطعات توسط پیچ و مهره ها بهم متصل شده اند . رزوه ها بعنوان نگهدارنده و محکم کننده ی اتصالات ، تنظیم و انتقال نیرو یا حرکت بکار می روند . تکنیسین ها و مهندسین ی که به هر نحوی با تولید یا تعمیرات صنایع کشتیرانی درگیر هستند.

باید با یک نگاه اجمالی به پیچ یا مهره بتوانند خصوصیات آنرا تشخیص دهند . در شروع تعمیرات تکنیسین با نگاه به پیچ و مهره ها باید بتواند آچار مناسب آنرا تشخیص دهد .این مهارت در تعمیرات صنایع کشتیرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و معرف توانایی و هوشمندی تکنیسین خواهد بود.

شیوه های ایجاد رزوه :

شیوه های مختلف ایجاد رزوه به شرح زیر می باشد:

۱-ایجاد رزوه با دستگاه تراش

۲-ایجاد رزوه از طریق رولینگ

۳-ایجاد رزوه از طریق قالب های ضربه ای (در تولید پیچ توسط دستگاه های اتوماتیک)

اما آنچه صنعت کشتیرانی را از دیگر صنایع در خصوص رزوه ها متمایز میکند در مطالب بعدی خواهد آمد .

رزوه های راست گرد و رزوه های چپ گرد:

در پیچ و مهره ها دو نوع رزوه چپ گرد و راست گرد وجود دارد . رزوه های راست گرد کاربرد خیلی بیشتری دارند حال اینکه رزوه های چپ گرد تنها در مواردی خاص به کار بسته می شوند . بعنوان مثال در مخزن تسویه مهره های قفلی چپ گرد ،در پمپ های سانتریفیوژ و …. . اگر یک مهره در جهت عقربه های ساعت بسته شود راست گرد است و اگر بر خلاف عقربه های ساعت بسته شود چپ گرد است .

استارت های رزوه ها

یک رزوه می تواند تک استارت ، دوبل استارت یا چند استارت باشد . در مورد تک استارت ، شیار در سراسر پیچ یکدست خواهد بود . اما در چند استارته ، شیارها در فواصلی منظم از یکدیگر در سطح پیچ قرار می گیرند. هدف از چند استارته کردن پیچ دادن سرعت محوری بیشتر به پیچ در مقابل چرخش مهره است . حرکت محوری مهره در یک دور را لید مینامند . در یک رزوه ی تک استارت گام رزوه همان لید است .در مورد رزوه های چند استارته ، گام برابر است با لید تقسیم بر تعداد استارت ها :

گام پیچ را می توان به سادگی توسط کولیس اندازه گرفت . فاصله ده دندانه را اندازه گیری کنید . عدد به دست آمده را تقسیم بر ده کنید . مقدار به دست آمده گام پیچ در رزوه ی تک استارت می باشد . البته به خاطر خطای انسانی و یا خطای کولیس باید عدد بدست آمده را گرد کنید . معمولا گام پیچ ها ۱میلیمتر ۱٫۵ میل ۲ و ۲٫۵ میل و …. می باشند .

پیچ شش گوش
استادبولت
پیچ آلن
بولت صفحه ستون
مهره چشمی
مهره مربعی
مهره باریک
مهره واشردار
سرخزینه
یوبولت
خودکار
سرمته ای
پیچ چشمی
پیچ تی
رول بولت
مهره خروسکی
مهره قفلی
مهره شش گوش
واشر تخت HV
واشر تخت آهنی
واشر فنری
مهره کاسه نمدی
مهره سربسته
مهره جوشی
پیچ اتاقی
مهره بلند
پیچ استوانه
مهره تی
پیچ دوسره
پیچ آلن مغزی
پیچ استیل
مهره استیل
واشر استیل
پیچ متری
پیچ خروسکی
مهره چاکدار
مهره گرد

تاریخچه پیچ و مهره در ايران

تولید وفروش انواع پیچ

تولید وفروش انواع پیچ

بازرگانی غفاری تولید کننده و وارد کننده پیچ

پیچ شش گوش شامل پیچ فولادی گرید ۸٫۸ -پیچ فولادی گرید ۱۰٫۹-پیچ خشکه ۸٫۸-پیچ خشکه ۱۰٫۹-

پیچ فولادی HV-پیچ فولادی استاندارد A490-پیچ فولادی din 6914-پیچ فولادی din 931-پیچ فولادی din 933-پیچ استیل-

پیچ شش گوش ۸٫۸-پیچ شش گوش ۱۰٫۹-پیچ شش گوش HV 10-پیچ شش گوش استیل-پیچ آچاری فولادی-

پیچ آچاری خشکه-پیچ آهنی-پیچ شش گوش آهنی-پیچ آجاری آهنی-پیچ گرید ۵٫۶-پیچ استیل استاندارد A 304-

پیچ فولادی استاندارد A 325-پیچ استاندارد A470

استاد بولت شامل استاد بولت گرید B7-استاد بولت گرید B7M-استاد بولت گرید ۸٫۸-استاد بولت گرید ۱۰٫۹

-استاد بولت گرید B6-استاد بولت گرید B5-استاد بولت گرید B8-استاد بولت گرید L7M-استاد بولت استاندارد A193-استاد بولت din2510

پیچ آلن شامل پیچ آلن din 912-پیچ آلن din 913-پیچ آلن din 916-پیچ آلن گرید ۸٫۸-پیچ آلن گرید ۱۰٫۹-

پیچ آلن گرید ۱۲٫۹-پیچ آلن سر ستاره ای-پیچ آلن چهارگوش-پیچ آلن شش گوش-پیچ آلن استاندارد ASTM A837

پیچ سرمته ای شامل پیچ سرمته ای سرتخت-پیچ سرمته ای سر گرد-پیچ سرمته ای آچاری-

پیچ سر مته ای واشر دار-پیچ شیروانی-پیچ سرمته ای استاندارد Din 7504-پیچ سرمته ای استاندارد din 231

انکربولت که نام دیگر آن یولت صفحه ستون است.

تولید وفروش انواع پیچ

یو بولت (پیچ U) که شامل پیچ یو استاندارد din 3570-یو بولت آهنی-یو بولت استیل-Uبولت A304-

یو بولت A316-یو بولت گالوانیزه سرد-یو بولت سفید-یو بولت آبکاری شده

رول بولت شمامل رول بولت استاندارد NMG115-رول بولت NMG116- رول بولت NMG 121

پیچ متری شامل پیچ متری آهنی-پیچ متری فولادی-پیچ متری خشکه-پیچ متری گرید ۸٫۸-پیچ متری گرید ۱۰٫۹-

پیچ متری آبکاری شده-پیچ متری گالوانیزه-پیچ متری سفید-پیچ متری گالوانیزه سرد

پیچ استیل شامل پیچ آچاری استیل استاندارد A304-پیچ استیل استاندارد A316-پیچ شش گوش استیل

-پیچ استیل نیم دنده-پیچ استیل تمام دنده-پیچ آچاری استیل-آلن سرخزینه استیل-آلن مغزی استیل-

آلن گل قارچی استیل-پیچ متری استیل-پیچ استوانه استیل-پیچ سرتخت استیل-پیچ سرتخت چهارسو-

پیچ سر تخت دو سو استیل-پیچ خودکار استیل-پیچ حودکار سراستوانه استیل-پیچ خودکار سر تخت استیل

-پیچ شیروانی استیل-پیچ تلگرافی استیل-پیچ متری اینچی استیل-پیچ متری میلیمتر استیل

پیچ »

پیچ شش گوش
استاد بولت
پیچ آلن
بولت صفحه ستون(انکر بولت)
پیچ سرخزینه
یو بولت(پیچ U شکل)
پیچ تی T
رول بولت
پیچ اتاقی
پیچ استوانه
پیچ خودکار
پیچ آلن مغزی
پیچ استیل
پیچ متری
پیچ سرمته ای

کاربرد پیچ و مهره در صنعت ساختمان

کاربرد پیچ و مهره

کاربرد پیچ و مهره

از کاربردهای مهم پیچ و مهره می توان به موارد زیر اشاره کرد . کاربردپیچ و مهره در صنعت ساختمان شامل اسکلت فلزی پیچ و مهره ای و سازه های فلزی پیچ و مهره ، سازه های فضایی و سازه های سبک می باشد . پیچ و مهره های پر کاربرد در اسکلت فلزی شامل پیچ و مهره های فولادی گرید ۸٫۸ و ۱۰٫۹ با استاندارد DIN 931 – DIN 933 – DIN 934 و پیچ و مهره های HV در استاندارد DIN 6914 – DIN 6915 و واشرهای فولادی در استاندارد DIN 6916 است . امروزه این نوع پیچ و مهره ها در صنعت از کاربرد بالایی برخوردار می باشد . از دیگر کاربردهای پیچ و مهره در صنعت ساختمان می توان به بولتهای صفحه ستون که به آن انکر بولت می گویند که به صورت L شکل می باشد را می توان نام برد . پیچ و مهره در کابینت و درب و پنجره ها و … در صنعت ساختمان پر کاربرد می باشد یکی از پر کاربردترین پیچ و مهره ها ، پیچ و مهره سازه های فضایی می باشد که شرکت غفاری پیچ توانایی تولید این محصولات را در حجم انبوه دارا می باشد . پیچ و مهره در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از کاربرد فراوانی برخوردار می باشد که با نام پیچ و مهره های شرکت نفتی شناخته شده اند . پیچ و مهره های پر کاربرد در صنعت نفت و گاز و پترو شیمی شامل استاد بولت با استاندارد A193 گریدهای B8 – B8M – B7 – B7M- L7 – L7M و … می باشد که به همراه مهره با استاندارد A194 در گرید ۲H و ۲HMو مهره گرید است که در تجهیزات خطوط لوله و شیرآلات و لوله و اتصالات سر چاهی مورد استفاده میشود . مهره و واشر های مورد استفاده در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از ارتفاع بلندتر نسبت به مهره های معمولی برخوردار می باشند . این پیچ و مهره ها با نوع پوشش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . که شامل پوشش گالوانیزه گرم و پوشش روی نیکل و پوشش تفلون و … کاربرد دارد . هر یک از این پوشش ها مقاومت پیچ و مهره را در مقابل سرما و گرما و رطوبت و حرارت بالا میبرد و از اهمیت بالایی برخوردار می باشند . شرکت

غفاری

پیچ با استفاده از پرسنل با تجربه ، توانایی تولید پیچ و مهره های شرکت نفتی را بر اساس تقاضای کارفرمایان محترم را دارد . پیچ و مهره در صنعت آب و فاضلاب نسبت به صنعت نفت و گاز پتروشیمی دارای تفاوت هایی می باشند . البته ظاهراً پیچ و مهره های مصرفی در صنعت آب و فاضلاب با صنعت نفت و گاز و پترو شیمی شباهت هایی دارند با این تفاوت که در این صنف پیچ و مهره از گرید و سختی پایین تری استفاده می شود و چیزی که مورد اهمیت می باشد نوع پوشش آن است . چون پیچ و مهره ها در معرض رطوبت می باشد .
پیچ چیست؟

پیچ چیست؟ پیچ (screw) در واقع استوانه ای است که شیارهای مارپیچ آن را احاطه کرده است. طراحی شیار پیچ ها برای بریدن مواد نرم تر و سخت تر متفاوت است، شیارها اغلب به صورت مثلث، مربع، ذوزنقه و نیم دایره روی سطح جانبی بدنه ایجاد می شود. شایع ترین کاربرد پیچ برای نگه داری اشیا و قطعات به یکدیگر می باشند. در انتهای اغلب پیچ ها یک بخش خاص و نوک تیز وجود دارد تا ورود به قطعه آسان گردد. ابزار های رایج برای استفاده از پیچ ها آچار و پیچ گوشتی است، سر این ابزار معمولا بزرگتر از بدنه پیچ است تا بتواند نیروی بیشتری به پیچ وارد کرده و آن را در طول قطعه براند.
مهره چیست؟

مهره چیست؟ مهره جسمی حلقه‌ای شکل، گرد یا چندضلعی است که داخل سوراخش رزوه شده است. مهره‌ها یراقی کمکی برای پیچ‌ها هستند تا به واسطه آنها پیچ‌ها سفت تر در مسیر پیچش خود بسته شوند. مهره و پیچ اصطلاحاً با حالت مادگی و نری درون هم چفت می‌گردند. رزوه و شیار مهره‌ها با رزوه و شیار پیچ‌ها باید دارای تناسب خاص برای چرخش صحیح پیچ درون مهره باشد. مهره‌ها معمولاً از جنس فولاد، آهن یا دیگر فلزات هستند اما برای پیچ‌های پلاستیکی مهره‌های پلاستیکی هم ساخته شده است.
واشر چیست؟

واشر چیست؟ واشر، در حقیقت، واسطه بین مهره و بدنه بوده و حلقه‌ای است از جنس فلز و یا گاه لاستیک. واشرها معمولا جهت توزیع بار پیچ و مهره‌ها استفاده می‌شوند. استفاده از واشر دلایل گوناگونی دارد؛ برای نمونه: ۱٫ زیر مهره قرار می گیرد تا چرخش مهره به قطعه ی اصلی آسیب نرساند. ۲٫ از باز شدن مهره یا پیچ براثر لرزش جلوگیری می کند. ۳٫ فشار حاصل از بستن مهره بر قطعه ی کار را بهتر انتقال می دهد.