پیچ شش گوش din_7999

پيچ هاي ساختماني 1

شش گوش مهره دار

شش گوش مهره دار

شش گوش آهنی گالوانیزه

شش گوش آهنی گالوانیزه

شش گوش استیل

تفاوت پیچ ومهره استیل 304 و 316

شش گوش گالوانیزه

شش گوش گالوانیزه

شش گوش خشکه

تفاوت پیچ شش گوش تمام دنده بانیم دنده

پیچ شش گوش Hv

پیچ شش گوش Hv

پیچ خشکه ۱۰/۹

پیچ خشکه 10/9

پیچ شش گوش DIN 6914

پیچ شش گوش DIN 6914

پیچ شش گوش DIN 7968

پیچ شش گوش DIN 7968

پیچ شش گوش DIN 558

پیچ شش گوش DIN 558

پیچ شش گوش DIN 7990

پیچ شش گوش

پیچ شش گوش DIN 960

پیچ شش گوش DIN 960

پیچ شش گوش DIN 601

پیچ شش گوش DIN 601

پیچ شش گوش DIN 609

پیچ شش گوش DIN 609

پیچ شش گوش DIN 931

پیچ شش گوش DIN 931

پیچ شش گوش DIN 933

پیچ شش گوش DIN 933

پیچ خشکه ۸٫۸

پیچ خشکه وانواع آن

پیچ شش گوش ۱۰/۹

پیچ شش گوش 10/9

پیچ شش گوش DIN 564

پیچ شش گوش DIN 564

[contact-form-7 id=”4″ title=”فرم تماس ۱″]

پیچ شش گوش

پیچ شش گوش

پیچ شش گوش یا پیچ سر شش گوش استوانه ای تمام رزوه یا نیم رزوه می باشد که گل پیچ آن به صورت شش گوش یا شش پر می باشد
مواد اولیه پیچ شش گوش

پیچ شش گوش با مواد اولیه مختلفی نظیر پلاستیک ، پی وی سی ، آهن و فولاد و … قابل تولید است . اما اکثریت قریب به اتفاق پیچ های سر شش گوش طبق دسته بندی ذیل تولید میگردند

۱-پیچ شش گوش آهنی

۲-پیچ شش گوش کربن استیل ( پیچ خشکه فولادی ۸٫۸ )

۳-پیچ شش گوش فولاد آلیاژی ( پیچ خشکه فولادی ۱۰٫۹ )

۴-پیچ شش گوش فولاد آلیاژی ( پیچ خشکه فولادی ۱۲٫۹ )

۵-پیچ شش گوش استنلس استیل ( پیچ استیل a2 و …)
تفاوت پیچ شش گوش ۱۰٫۹ و پیچ شش گوش ۱۲٫۹

پیچ شش گوش گرید ۱۰٫۹ پیچ و مهره ای است با مقاومت کششی حداقل ۱۰۴۰N/mm2 و سختی و استحکام کششی ۳۲۰ – ۳۸۰Hv10

پیچ شش گوش گرید ۱۲٫۹ پیچ و مهره ای است با مقاومت کششی حداقل ۱۰۴۰N/mm2 و سختی و استحکام کششی ۳۸۵ – ۴۳۵Hv10

پیچ شش گوش گرید ۱۲٫۹ در مقایسه با پیچ شش گوش گرید ۱۰٫۹ از سختی و استحکام کششی بالاتری برخوردار است
استاندارد پیچ شش گوش

برای تولید و به کارگیری پیچ استانداردهای مختلفی نظیر astm یا din یا iso وجود دارد یکی از پرکاربردترین استانداردها برای پیچ سر شش گوش به شرح ذیل می باشد

۱-پیچ شش گوش تمام رزوه din 933 یا iso 4017

۲-پیچ شش گوش نیم رزوه din 931 یا iso 4014

۳-پیچ شش گوش اچ وی din 6914 یا

پیچ آلن* پیچ اتاقی* پیچ استوانه ای* پیچ ام دی اف* پیچ چوب* پیچ خروسکی* پیچ خودکار* پیچ دو سر رزوه* پیچ سر خزینه* پیچ سر شش گوش* پیچ سرمته ای* پیچ شیروانی سرمته ای* پیچ شیروانی نوک تیز* پیچ متری* پیچ مغزی* یو بولت* پیچ استیل پیچ آلن

پیچ آلن یا پیچ آلنی ، استوانه ای رزوه شده می باشد که از آچار آلن برای بستن و باز کردن آن استفاده میشد و گل پیچ آن گاهی بصورت مغزی یا باسر یا سرگرد یا خزینه می باشد.
جنس پیچ آلن

جنس این پیچ از آهن یا فولاد در سه گرید ۸٫۸ و ۱۰٫۹ و ۱۲٫۹ یا استنلس استیل در دو گرید استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ می باشد که تولید و مورد استفاده قرار میگیرد .
استاندارد پیچ آلن

برای تولید و به کارگیری پیچ آلن استانداردهای مختلفی نظیر astm یا din یا iso وجود دارد یکی از پرکاربردترین استانداردها برای پیچ آلنی به شرح ذیل می باشد

۱-پیچ پیچ آلن باسر din 912 یا iso 4762

۲-پیچ آلن سرخزینه din 7991 یا iso 10642

۳-پیچ آلن سرگرد din 7380 یا iso 7380

۴-پیچ آلن مغزی din 916 یا iso 4026

۵-پیچ آلن مغزی نوک تیز din 914 یا iso 4027
موارد استفاده پیچ آلنی

از پیچ آلنی معمولا در مواردی که امکان استفاده از آچار و پیچ گوشتی وجود ندارد استفاده میشود و عمده مصرف این نوع پیچ در قطعات و دستگاه های صنعتی می باشد

اتصالات مکمل

از اتصالاتی که در کنار پیچ آلنی مورد استفاده قرار میگیرد میتوان از مهره شش گوش و واشر تخت نام برد.

پیچ شش گوش ۸٫۸ یا پیچ شش گوش ۵٫۶؟

متروی شمالی نیویورک مجبور به تعویض هزاران پیچ آهنی با پیچ فولادی شده است ، چرا که پیچ های آهنی گرید ۵٫۶ برای این واگن ها ضعیف بوده اند.گرچه مسئولین متروی شمالی و تامین کننده پیچ و مهره گفته اند که پیچ ها استانداردهای لازم FRA (اداره خط آهن فدرال) را داراست و از این پیشنهاد NTSB(کمیته ملی ایمنی حمل و نقل) تعجب کرده اند.
NTSBاعلام کرده است که تحقیقات انجام شده بر حادثه می ۲۰۱۳ که به خروج قطار از ریل انجامید ، حاکی از آن است که در برخورد قطار مجموعه چرخ از هم جدا شده و باعث شده است که بقیه واگن ها از ریل خارج شوند.
شرح سانحه:
ساعت ۱۸:۱۰ به وقت محلی قطار مسافری خط متروی شمالی از ایستگاه ترمینال مرکزی گراند در نیویورک به سمت ایستگاه یونیون در نیوهاون بین ایستگاههای فیرفیلد و بریج پورت از ریل خارج می شود و ۸ واگن اان با قطاری که از کنار آن عبور میکرد برخورد میکند.لوکوموتیوران روبرویی با کشیدن ترمزهای اضطراری توانسته بود قبل از برخورد سرعت را از ۷۰ مایل به ۲۳ مایل در ساعت کاهش دهد.این حادثه حداقل ۷۰ زخمی بر جای گذاشت.
واگن ها:
واگن های هردو قطار مدل M8ساخت شرکت کاواساکی بوده اند که شرکت متروی شمالی و کانکتی کات تعداد ۴۲۵ دستگاه از این واگن هال را در سال ۲۰۰۶ برای خط نیوهاون به قیمت ۱٫۸بیلیون دلار خریداری کرده است.که تقریبا تمامی این واگن ها تحویل داده شده و در حال بهره برداری هستند.

پیچ های ضعیف!
در زمان حادثه خروج قطار در سال ۲۰۱۳، NTSB اعلام کرد که تمامی پیچهای کار گذاشته شده در یکی از مجموعه چرخها شکسته اند،
که باعث شده که مجموعه چرخ به سمت واگن قطار دیگر پرتاب شود و مسافران را به خطر بیاندازد.
آزمایشی که روی پیچ های ۱٫۲۵ اینچی واگن های M8 صورت گرفت نشان داده است که تحت فشار ۹۵۲ft-lbs بسته شده اند در حالی مقررات فدرال ۲۵۰۰۰۰lbs تعیین کرده است!
آژانس NTSB میگوید که مشتاقانه پیگیر تحقیق و ارائه پیشنهادات مناسب در چنین مواردی است ، چرا که رسالت این آژانس جلوگیری از سوانح و نجات جان انسانهاست.

راه حل:
متخصصان امر می گویند تنها راه حل ، اعمال فشار بر متروی شمالی
جهنت جایگزین کردن پیچ ها می باشد. اما سئوال اینجاست ، آیا FRA که پیشتر استاندارد بودن طراحی واگن M8 را تایید کرده است به پیشنهاد NTSB جامه عمل می پوشاند یا نه؟

پیچ شش گوش, استادبولت, پیچ آلن, بولت صفحه ستون, مهره چشمی, مهره مربعی, مهره باریک, مهره واشردار, سرخزینه, یوبولت, خودکار, سرمته ای, پیچ چشمی, پیچ تی, رول بولت, مهره خروسکی, مهره قفلی, مهره شش گوش, واشر تختHV ,واشر تخت آهنی ,واشر فنری ,مهره کاسه نمدی ,مهره سربسته ,مهره جوشی ,پیچ اتاقی ,مهره بلند ,پیچ استوانه ,مهره تی ,پیچ دوسره ,پیچ آلن مغزی ,پیچ استیل ,مهره استیل ,واشر استیل ,پیچ متری ,پیچ خروسکی ,مهره چاکدار ,مهره گرد